Bara Sport, Bara Massor Utav Sport!

Japp så ser planerna ut för idag, varvat med att plocka ihop och vika tvätt samt att plocka ur diskmaskinen som just nu går för fullt på övervåningen!

Magnus har "precis" gett sig iväg till Kungsbacka för att försöka plocka 3 poäng i dagens match mot Bräckan. Ett Bräckan som har haft 4 raka förluster och som säkerligen är ruskigt revanschsugna efter debacklet (ja, jag kallar det så) mot Pantern där de förlorade med 9-3! Lagets träningar den här veckan har återigen kantats av återbud pga. sjukdomar och skador. Torsdagens träning tyckte jag dock såg lovande ut. Betydligt mer vilja och en hel del sura miner över passningar som inte gick fram och missade målchanser, så som manlig vilja och spel"glädje" brukar se ut! Matchen börjar 12:40 och jag hoppas på ett positivt besked ca 2 timmar senare!

Annars är det herrarnas slalom som pågår just nu. Tyvärr blev jag så trött och grinig av att se alla dess uråkningar så jag helt enkelt struntade i att se klart och gick ner och satte mig framför datorn istället. TÄNK OM Byggmark hade kunnat stå på benen genom de sista portarna, då hade tävlingen helt plötsligt känts intressant. Enda chansen till en svensk topplacering får väl vara att svenskarna tar sig ner i andra åket och att resterande av de tävlande kör ur!

På SVT24 visar man idag 2(!) innebandymatcher, nämligen både dam och herrmatcherna mellan Falun och Dalen. Kan vara intressant att vika tvätten till!

KL 15:00 är det elitseriehockey. Frölunda som har gått på pumpen två raka matcher MÅSTE vinna idag mot Linköping. Jag skriver MÅSTE av två olika skäl;

1. Jag vill INTE att Leksand skall behöva möta Frölunda i kvalserien!
2. Jag vill INTE att Frölunda skall åka ur elitserien, för vart skall jag då åka och titta på Leksand när de har lyckats med sitt tredje återtåg?!

Förutom all sport idag är det också den tredje deltävlingen i årets melodifestival turné. Idag går tävlingen av stapeln i Örnsköldsvik och jag räknar med att Sebastian tar sig direkt till finalen i Globen, kanske tillsammans med Nanne. Magnus Carlsson har jag inte mycket till övers för, jag menar en karl som uppträder i ridstövlar!? Nä tacka vet jag The Ark och Ola Salos utstyrsel! Ni skulle ha sett honom i sina vita hotpants och sina vita änglavingar när de hade sin senaste konsert på Trägår´n!

Och Olle, nu när jag äntligen har förstått vad ditt kryptiska SMS betydde, vill jag bara än en gång poängtera hur FEL du hade/har!

Såg någon på Så Skall Det Låta igår? Alltså Kishti Tomita, kan du aldrig vara tyst!!! Du är ju helt ORIMLIG!

Magnus och jag har nu bokat och betalt vår resa till Kanarieöarna. Tillslut bestämde vi oss för att besöka Gran Amadores. Vi åker 31/3 och jag ser framemot en härligt lat och sollapande vecka!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Olle

haha...Karin!!!
Kändes som en käft smäll när du gav dig på min kille Magnus..:-)
Nanne skulle ju inte gått vidare...mindre bra!
Men ja e nöjd med att Måns e klar..tokfräsch!! Ojoj va laddad ja e för matchen!!

2007-02-18 @ 15:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback