Fredag 2/2

Fredag igen, alltid lika skönt! Såhär efter avverkad fredagsfika på kontoret känner man sig lite lagom inspirerad till att sätta sig ner och skriva ett litet inlägg...

Helgen som nu ligger framför oss blir ännu en helg i innebandyns tecken. (som vanligt)
Ikväll är det stort Lerums derby där Pantern står som värd. Känns konstigt att åka och titta på en bortamatch i hemma hallen! Förra gången det var derby mellan
0302 och Pantern kammade 0302 hem segern enkelt, segersiffrorna skrevs till 6-2, något säger mig att det kommer att bli betydligt tuffare ikväll. Hoppas att Pantern lyckas göra ett bra arrangemang kring matchen. De har ju lite att leva upp till efter arrangemanget som 0302 stod värd för i höstas. Matcharrangemang brukar ju heller inte vara Panterns styrka, på den punkten håller de och föreningen definitivt inte div 2 klass, även om deras spel och tabellplacering säkert har förvånat många!

Imorgon är det dags för mitt lag att ta emot gästande Vasastan I Rydsberg. Sett till tabellen så vore det synd och skam om vi inte kammade hem ytterligare 3 poäng. Vasastan har tagit 5 poäng på hela säsongen, medans vi stoltserar som serieledare med 40 pinnar! Träningarna denna veckan har sett bra ut och igår fungerade spelet för "min" femma riktigt bra. Själv mäktade jag med att göra 4 baljor (inte illa för en gammal back som jag) på träningen igår, så det är med viss tillförsikt som jag ser fram emot matchen såklart! Hoppas att kunna iallafall få med mig någon poäng hem från matchen.

Efter vår match på Lördag skall Magnus dra på sig C-Lags dräkten och lira. Magnus som förmodligen blev av med första platsen i poäng ligan förra matchen (då Andy gjorde hela 8 mål och 3 Ass när de mötte Panterns C-lag i ett prestigefullt derby), satsar nog stenhårt på att ta tillbaka den! Målsinnet sitter fortfarande i hos "den gamle". Eller är det för att tesen "Många Mål-Mycket Mys" lockar honom? :-)

På Söndag är laget som Magnus coachar i farten igen, då gästar serietrean GS-86 Rydsberg. Sist när lagen möttes förlorade 0302 i sudden, på Söndag hoppas jag att de tar hem alla tre poäng som står på spel!

I övrigt denna helg så skall vi åka hem till Julia & Mattias efter innebandymatcherna på Lördagen. Mattias fyller nämligen 36 på Söndag! Grattis till dig! Alltid lika trevligt att träffa dem, och nu får vi väl träffa ytterligare "bonus"gäster dessutom!

På Söndag fyller också Johan, Magnus mellanbror, 30 år! Nästa helg skall vi fira honom tillsammans med några av hans vänner. GRATTIS till dig också!

Förra helgen var vi som sagt på lilla Sebastians dop, det var ett jättefint dop och prästen hade den goda smaken att hålla sig till en ceremoni i kyrkan som inte tog med än 20 minuter! Då fick vi desto mer tid över till att träffa vänner och ta en fika tillsammans!

Mattias som är jätteduktig på att fota har skickat över några bilder från dopet. 2 av dem tänkte jag dela med mig av här! (tack Mattias)

Sebastians Dop
På bilden är det Lindas bror som håller i Sebastian.  Herregud, man börjar verkligen bli gammal, tänk att jag har bytt blöja på honom en gång i tiden! :-)

Sebastian
Här är en närbild på "Sebbe", har var hur cool som helst under hela dagen!

Ha det gott alla!
Kram K

Kommentarer
Postat av: Mattis

Tjena Kakan!

Mycket läsvärt att finna här på din blogg :-)

2007-02-04 @ 01:09:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback