Fredag 9/2 – 2 timmar kvar av arbetsveckan!

Ja då står man helt plötsligt inför en spelledig helg, jag gillar inte när schemat ändras med för kort varsel. (oflexibel?)


Laget vi skulle möta imorgon hade tydligen många spelare sjuka och kunde därför inte ställa upp med ett fullt lag till matchen. De ringde därför till våra tränare för att se om vi kunde flytta matchen... När ett lag ringer två dagar innan match och vill flytta en match behöver man som motståndare inte gå med på att flytta matchen (allt enligt info från förbundet). Våra tränare valde dock att gå motståndarna till mötes och gå med på att flytta matchen. Något som jag personligen inte var så jätteförtjust i av olika skäl.

Dels tror jag att det blir svårt att hitta en bra speltid (som motståndarna lovat) under kvarvarande del av säsongen (det finns ju inte jättemycket utrymme att spela med) utan att det på något sätt ställer till det i lagets planering. Antingen kommer matchen att få spelas på en vardag (som är det värsta som finns) eller också kommer vi att få ett ”dubbel-möte” en helg, vilket naturligtvis inte heller är bra av sportsliga skäl. Alla matcher innebär ju en form av både mental och fysisk urladdning oavsett motstånd eller typ av match. Det som dock är extra olyckligt är ju att detta sker i slutspurten av serien där så mycket (läs serieseger) står på spel. Att få spela denna match efter seriens egentliga slut tror jag blir svårt att få förbundet att godkänna. Skulle det dock bli fallet så innebär det tyvärr att jag inte kan vara med på denna match eftersom Magnus och jag åker till Kanarieöarna. Det är ju så att under en innebandysäsong så planerar man ju i princip ”sitt övriga liv” efter träningar och matcher så sannolikheten för att resterande tid är uppbokad på något sätt är ganska stor! Hoppas bara att vi kan få ihop ett fullt och slagkraftigt lag när matchen än blir av, så att det inte blir vi som i slutändan förlorat på att vara (för) snälla.

En diskussion om just detta med matchflytt har de senaste dagarna pågått i forumet på innebandyportalen.se. Stanstad som ville flytta matchen, anklagar Älvstranden för att vara osportsliga eftersom dessa i sin tur (i enlighet med regler från förbundet) inte ville godkänna matchflytt med så kort varsel. Detta resulterade i en W.O vinst för Älvstranden. Vilket lag som har rätt eller fel lägger inte jag några värderingar i. Jag tycker dock att det är många lag som verkar ta lätt på det här med att flytta matcher hit och dit, det känns oseriöst tycker jag. Med en planering som är gjord i såpass god tid innan själva säsongen kör i gång tycker jag att det borde gå att kräva bättre framförhållning.
 


I morgon spelar Magnus lag mot Sjöstad i Rydsbergshallen, konstigt nog blir det denna helgs enda innebandymatch! Förra helgen hade vi fyra, snacka om snedfördelat... Trots att laget har haft problem med skador, sjukdomar och övrig frånvaro under denna träningsvecka hoppas jag och tror att de har mycket goda möjligheter att plocka ytterligare 3 pinnar!

  • Ikväll skall Magnus och jag gå på bio tillsammans med Julia och Mattias och se på The Queen. Intressant att se om filmen kan leva upp till de fina betyg den har fått

 

  • Imorgon går melodifestivalen av stapeln i Göteborg, för mig finns bara The Ark! Förbannade mitt jobb idag för att jag missade skivsigneringen de skulle ha i femman, Ola For President! (eller kanske inte president, det hade nog iallafall inte varit så uppskattat i staterna...)

 

  • Missa inte kombinationsslalomen idag kl 16:00 då Anja har STOR chans att köra hem sitt andra VM guld uppe i Åre, maken till tävlingsmänniska och vinnarskalle tror jag det är svårt att hitta

Lev Väl!
Karin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback