Semmeldagen!

I eftermiddag bjuder jobbet på semlor! Tur att de är så snälla så att jag får lov att specialbeställa semla utan mandelmassa eftersom jag är allergisk mot mandel. Jag burkar få en fylld med vaniljkräm istället, mums! Semlan på jobbet brukar annars bli årets enda eftersom det aldrig brukar gå att få tag i semlor utan mandelmassa i affärerna. (fast det kanske man skall vara glad över ?)

 
Igår hände (till skillnad från dagarna under förra veckan) TVÅ roliga saker;  

1. Jag klarar mig numera utan kryckor, även om jag fortfarande haltar lite lätt.

2. Björkekärr förlorade mot Mölndal med 5-3. Detta innebär att om vi vinner vår match på Söndag leder vi serien med 10 pts med 4 matcher kvar att spela! Ser bra ut nu!


 

Försökte gå in på Göteborgs Innebandyförbunds hemsida och kolla hur tabellen ser ut, men tji fick jag! Det var ju det där med den kassa uppdateringen igen, matcherna från helgen är ännu inte uppdaterade och än mindre de två matcher som spelades igår; Mölndal-Björkekärr samt Marstrand-Guldheden. SKÄRPNING förbundet! Jag brukar numera mest använda mig av everysport som är mycket snabbare än gibf.se. De har dock inte ännu lyckats få in resultaten av gårdagens matcher. BIK förlorade det vet jag, och det verkar (enligt info på Marstrands hemsida) som om att Marstrand lyckades vända ett 4-1 underläge till vinst 5-4 mot Guldheden igår.


 

Ikväll hoppas jag att jag skall kunna vara med lite lätt på träningen. Jag kanske kan vara med och skjuta litegrann och agera fast passare på någon övning. Hoppas att jag också kan få med mig en duktig innebandyspelare tillika en härlig tjej på träningen ikväll.Kan vara ett tänkbart nyförvärv att arbeta på inför nästa säsong. Vem? Den som lever får se!


 

Jag har ju glömt att skriva om att Magnus och jag äntligen har fått tummen ur och tapetserat en fondvägg i vårt kök! Vi gjorde det under min lediga fredag förra veckan. Eller rättaresagt; jag satt på stolen i köket och talade om för Magnus hur han skulle göra och Magnus satte sedan upp tapeten. Vi blev supernöjda! På bilden nedan ser Ni hur tapeten ser ut, bilden är dock inte från vårat kök utan tagen från tillverkarens hemsida på nätet. Jag skall försöka ta en ”riktig” bild och lägga upp här så att Ni får se hur det ser ut!


Fondtapet


Magnus var ute på World Of Golf igår och tränade tillsammans med Mattis. Jag fick dock nöja mig med att sitta på jobbet och knega... Nu är man ruskigt golfsugen kan man säga! Något annat kul är dock att vi kommer att åka iväg och spela golf på Himmerland i Danmark över Valborgs helgen. Vi är 6 personer som åker tillsammans och vi har hyrt ett hus på banan. Jag har varit på Himmerland flera gånger tidigare och det är alltid lika kul att åka tillbaka. De har bra och prisvärda golfpaket, trevlig personal och en mysig anläggning! För Er som spelar golf och läser detta kan jag verkligen rekommendera ett besök!
 


Ät nu inte för många semlor idag!


Kram K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback