Snökaos !?

Lerums och Göteborgs kommun måste vara de sämsta på snöröjning i hela landet! Det "lustiga" är ju att det blir samma visa varje år, man blir "tagna på sängen" även om SMHI har gått ut och varnat för "snöoväder" flera dagar i förväg! Mycket märkligt att 1dm snö kan lamslå en hel stad...

Att tågen heller inte går som de skall när det har snöat det allra minsta är också något som man aldrig upphör att förvånas över! Jag har skickat in resegarantiblanketter både igår och idag! Synd bara att det tar sån jäklans tid innan man får ersättningen. Häromdagen fick jag ersättning för ett ärende som jag skickade in i NOVEMBER, så nu har jag passat på att klaga på det också... Jag är förmodligen ytterst populär på Västtrafiks kundtjänst... 

Nä, jag säger som Magnus släktingar i norr; - Blir det snö söder om Sundsvall så blir det kaos! 

Ikväll är det träning igen. Skall bli ytterst kul. Foten känns mycket bättre idag så jag hoppas kunna köra för fullt, men det återstår att se. Magnus konstaterade i morse att det återstår 3 träningar och 2 matcher för deras del innan säsongen är slut. Tiden går fort när man har roligt! Visserligen återstår ju Kungshus Cup innan det är över ”på riktigt”, men det är ju mer som en rolig, men dock prestigefylld avslutning. Det verkar dessutom som om det är många lag som är intresserade av att vara med i år. Hur många lag det är som är anmälda till herrklassen har jag faktiskt inte riktigt koll på, men det brukar aldrig vara något problem att få herrklassen ”fylld”. I damklassen är det 4 lag som är klara för cupen, återstår alltså 4 platser. Då skall vi ta i beaktning att det inte är något av de ”klassiska” deltagande göteborgslagen som har anmält sig ännu. Kul!  

Till helgen väntar två innebandy matcher. Magnus lag skall möta RBK Göteborg på lördagen kl 16:30 i Rydsberg. Hoppas att de kan mobilisera krafter till de två återstående matcherna och få en så bra placering som möjligt! Som bäst kan de sluta på femte plats, men det allra viktigaste är ju såklart att sluta före Pantern i tabellen. 

Mitt lag skall på Söndag åka till Valhalla för att möta Guldheden. I höstas slog vi dem med 8-3, hoppas att vi kan se till att slå dem denna drabbningen också. Deras senaste match mot Marstrand slutade med en knapp 5-4 förlust, efter att de hade ledningen med 4-1 en bra bit in matchen. Helt klart är det att vi måste se till att vara ordentligt förberedda och laddade. Fast laddningen skall ju inte behöva vara ett problem, vi spelar ju för att ta hem serien och avancera till div 1. Hade varit kul att kunna säkra seriesegern på hemmaplan den 3/3, det gör vi om vi ser till att vinna idag och matchen som spelas just den 3/3 mot Björkekärr. Vi har sedan tidigare bestämt att det skall bli gemensam fest och utgång med laget just den dagen, och det är ju aldrig fel att ha ett extra skäl att fira! 

Ikväll efter träningen tänker jag åka hem till pappa och hämta mina längdskidor, tänkte ta mig en tur i spåret i morgonkväll efter jobbet. Ligger snön kvar på Lördag blir det nog en sväng till Öijared med syster och pappa, alltid trevligt med längdskidåkning och lite varm choklad! Annars skulle jag nog säga att det är främst av andra orsaker som man just nu längtar till Öijared... 

Magnus köpte sig en ”ny” driver igår, en Taylor Made R7 460. Han såg en annons på golf.se som han nappade på. Själv får jag nog nöja mig med min Wilson – Deep Red II Distance driver denna sänong också. Inte för att det gör mig något ,jag är väldigt förtjust i den. Min driver kommer inte heller att drabbas av förbudet  som införs 2008 så jag kan lugnt och tryggt spela vidare med den. 

                           Driver                                     Järnklubbor

Mina Titleist järn kommer jag att hålla hårt i, de är ju som gjorda för mig! En klubba som faktiskt ÄR gjord för mig är min 52 graders wedge. Magnus specialbeställde den till mig när jag fyllde år i somras. Lite coolt att det står ”made for Karin Sundell by Titleist” på den, man känner sig nästan som ett proffs! Nä, nu är det dags att ta tag i golfträningen på riktigt, man har ju sådan abstinens!

Förra helgen när vi tog en sväng upp till banan såg vi att de äntligen hade öppnat för spel på vintergreener. Vi bestämde då att vi skulle åka upp en sväng och spela till helgen som kommer, då kom ju typiskt nog snön och förvandlade golfbanan till skidspår istället... 

Ja ja, man tager vad man haver, sa Kajsa Varg!  

Ha det bra alla!Kram K 

Kommentarer
Postat av: Bludde

I sommar slår du wedgar med spinn!!

2007-02-24 @ 10:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback