Söndag 4/2

Ja, då var tre av helgens matcher avklarade, Magnus lag tog en så solklar seger att jag efter det att de hade gjort 3-0 valde att åka hem för att vila upp mig då jag kände mig sliten och därför ville åka hem och vila så att jag var fräsch till vår egen match på lördagen. Jag erkänner villigt att jag hade RUSKIGT fel när jag trodde att gårdagens derby skulle bli betydligt tuffare än höstens upplaga! Pantern verkar helt enkelt inte vara tillräckligt mentalt starka för dessa drabbningar ännu.

Vi vann vår match mot Vasastan med klara 7-0. Första perioden var ingen höjdare då vi efter denna endast ledde med 1-0. I period nummer två och tre visade vi upp vår tyngd och Vasastan hade ingen chans. Deras målvakt var klart bäst på plan, det säger ju ganska mycket när vi ändå lyckades göra 7 mål. Tyvärr lyckades jag inte få med mig vare sig mål eller passningspoäng (vad skall man göra för att ens lagkamrater skall sätta någon av smörpassningarna de får? ;-)). Jag lyckades dock bli utnämnd till matchens lirare och fick därmed kanske lite tröst på såren? Coach Mattis har som alltid skrivit ett läsvärt matchreferat.

Magnus C-lags match slutade med vinst mot Åbro IBK med 8-2. Magnus mäktade med 1 mål och tre ass, detta kan ha inneburit att han återtog ledningen i poängligan eftersom Andy inte var med och spelade denna match. Som vanligt var det strålande underhållning som C-laget bjöd på. Hela familjen Sundell/Magnusson/Nilsson satt på läktaren och lät sig tacksamt underhållas! T.o.m Keddy lyckades bidra med en rolig kommentar när han som tröstande (?) ord sa till en av Åbro killarna, -Ni kan ju iallafall glädja Er åt att Ni ledde matchen med 1-0! En annan rolig incident var när Magnus tände till ordentligt efter att en av motståndarna frågade honom om han skulle slå ut hans tänder! Åbro killen åkte ut på 2 minuter, sedan visade det sig dock att han egentligen hade frågat Magnus om han kunde ta bort sina händer!!! Till och med Magnus kunde erkänna att det var en "viss" skillnad!

En annan mycket rolig händelse igår var att Partilles damer lyckades vinna mot Vänersborg med hela 8-2. Detta gör att Partille endast ligger 1 poäng efter Vänersborg och hoppet om en fortsatt tillvaro i div 1 lever i allra högsta grad! Extra kul var att före detta 0302 spelaren, Mathilda Johansson, var en av de absolut bästa på plan! Fortsätt så Thilda!

Idag är det dags för Magnus lag att ta sig an ett Värmlandslag, GS-86. Skall bli spännande att se om grabbarna i laget lyckas ladda om till denna match. Kan de upprepa spelet från i Fredags har de stor chans att ta hem ytterligare tre poäng! Skulle vara otroligt kul om vi på fyra matcher i helgen, lyckades kamma hem full pott!

Nu är det dags för mig att hoppa in i duschen och göra med redo för ett 30-års kalas! Grattis Johan!

Kram K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback