Västtrafik - Ett skämt!

I går hade Olle varit så snäll och erbjudit sig att hämta upp mig på väg till träningen så att jag skulle slippa åka till hallen tidigare än nödvändigt. (Magnus lag har träning innan oss på Torsdagar). Skönt tänkte jag, då hinner jag hem och kan käka i lugn och ro och ta det lite lugnt. Vad händer, jo Västtrafik såklart! ARGH!

Tåget skall i vanliga fall gå från Göteborg kl 17:17 och vara framme i Floda 17:41. Igår var jag hemma 18:45... Det värsta med det här är att Västtrafik är så fruktansvärt URUSLA på att informera sin resenärer om förseningar och orsaker till förseningar. När klockan var 17:35 igår skulle både 17:17 samt 17:27 tåget i normala fall ha avgått och de har fortfarande inte lyckats få fram ett enda ynka ljud om vad som händer och sker... Man kan ju bli tokig för mindre, speciellt när det är svinkallt ute! Man fryser ju både det ena och andra av sig eftersom man inte vågar gå i från perrongen för du vill ju inte missa tåget när det väl kommer... Betalar man 950 spänn varje månad för att kunna åka tåg tycker jag att det minsta man kan begära av Västtrafik är att de informerar sina resenärer om trafikläget!

Något som faktiskt var kul igår var att jag kunde gå för fullt på träningen. Visserligen fick jag göra ett kort avbrott för att plocka ur mina specialinlägg ur skorna och istället köra på med vanliga sulor. Men det får det vara värt, det var iallafall väldigt kul att träna igår. Nu väntar match på Söndag som jag hoppas att vi skall kunna vinna!

Läste i tidningen i dag att Magnus Uggla och Andreas Johnson är favoriter inför morgondagens melodifestival i Gävle. Tippade i botten är Verona och Emilè Azar. Återstår att se om de har tippat rätt! Skall iallafall som vanligt bänka mig framför TV'n för att hissa och dissa.

Förövrigt läste jag att Måns Zelmerlöv och The Ark slåss om att vara populärast på siten You Tube. Just nu "leder" Måns med 80 000 visningar mot The Ark's 70 000. Men som sagt, det är ju att vara bäst när det gäller som räknas, GO SALO GO! (och då menar jag inte Tommy...)

Ikväll har Magnus lovat att laga en god middag, lövbiffsrullader späckade med gogonzola - MUMS! Ibland är det bra att vara gift med en man som är utbildad kock! Nu återstår bara att hoppas att jag kommer hem i tid till middagen...

Kommentarer
Postat av: Lövbiff

Låter gott kan du skriva upp receptet? Eller be mannen om lite andra tips på lätta men goda rätter.

2007-02-23 @ 14:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback