Resa bokad!

Nu har Magnus och jag bokat en resa över jul & nyår, Tri Trang Beach i Thailand! UNDERBART!

Tri Trang Beach är en liten, ganska okänd strand i Phuket, perfekt läge för att göra utflykter och inte alldeles för långt i från en golfbana. Tri Trang ligger ett par kilometer från Patong så skulle man få en längtan efter en riktig livig och exploaterad "stad" så finns närheten till det också.

Tri Trang verkar vara en mindre, icke så välbesökt men ack så vacker strand (som de allra flesta i Thailand då), dessutom finns närhet till andra vackra stränder såsåom Paradise Beach och Freedom Beach. Jag längtar verkligen efter att få återvända till Thailand en tredje gång så nu är det verkligen bara att hoppas att ingenting dyker upp på vägen och sätter käppar i det berömda hjulet!

Kan också tänka mig en tripp till Phi-Phi öarna igen. Vi var där i November innan Tsunamin kom och det är faktiskt ett mycket vackert och mysigt ställe att åka till, trots den stora turisminvasionen. Jag undrar hur annorlunda det ser ut nu efter tsunamin (trots all renovering av stränder och byggnader som pågått i nära tre år) mot hur det såg ut före katastrofen. De flesta av hotellen och husen är säkert uppbyggda igen, värre kanske det är med naturen. Många av palmerna och annan växtlighet försvann och det är lite svårare att reparera/ersätta.

image120 Tri Trang Beach


image122   Freedom Beach

image123 
Phi Phi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback