Borta Bra men hemma bäst

Befinner mig alltså just nu i Olso i ett konferansrum tillsammans med två kollegor och två personer från Indien. Det blir långa dagar och jag hoppas att det slutar med ett väl genomfört projekt!

En fråga, är det vanligt att Indier rapar hela tiden, ingår det i deras kultur på något vis?

Resan hit igår gick bra, träffade en äldre herre på tåget som helt huxflux frågade mig om jag var ingenjör och ville komma till Oslo och arbeta för hans firma. Tråkigt nog var jag tvungen att göra honom besviken, men en trevlig pratstund blev det iallafall.

Mindre trevligt blev det när jag kom fram till hotellet och skulle checka in. Efter en stunds letande deklarerar receptionisten att min bokning endast ligger från 15-16/ (jag åker hem igen för denna gång den 15:e) och att det inte finns några som helst lediga rum, varken på detta hotellet eller något annat i Oslo pga en mässa. Det slutar med att jag får ta en av de anställdas rum och sova i. Ett rum som är lika stort som vår klädkammare hemma, men OK det finns ju iallafall svenska TV kanaler så att jag kan se på sportspegeln och läsa på text tv. Jag som skulle ha ett king-size rum med internet och badkar... :( Kan dock meddela att hotellfrukost alltid smakar lika gott oavsett hur stort ditt rum är!

I Oslo idag regnar det och är 13 grader varmt.. (kallt!) Får se om jag tar ett dopp i poolen på hotellet ikväll, det beror sig på hur sen arbetsdagen blir.

Kram K

Kommentarer
Postat av: Bludde

Hoppas att du får ett fint hotellrum den här gången :)

2007-06-17 @ 22:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback