VÅR!

1 Mars! Äntligen kan man ana våren runt hörnet. Dessutom är det nu bara 4 veckor kvar tills Magnus och jag åker till Gran Canaria, underbart! Skönt att ha det att se framemot när man ser vilket skitväder vi har här i Göteborg idag.

 


Nu verkar det som om min hosta äntligen börjar att släppa. Det vore väl kanske konstigt annars när man har en hostmedicin som Cocillana Etyfin.. Att sätta i sig något som innehåller bla Etylmorfin, Etanol och Ammoniak känns ju inte direkt hälsosamt, men helt klart är ju att det hjälper till att ta bort den hemsk irriterande hostan! Skam vore väl annars med de ingridienserna... (Dessutom kan jag meddela att jag somnade ganska fort igår kväll...)

 


Ikväll är det så sista träningen innan ”ödesmatchen” mot Björkekärr på Lördag. Hoppas att Sällan är frisk nog att träna, att Mattis är frisk igen och kan vara med på träningen. Det är ju inte så lätt för Leif att hålla i träningen själv, jag menar vem tusan kan hålla reda på 20 galna tjejer? Alla i laget är hur som helst ruskigt laddade och väldigt sugna på att göra en toppmatch mot BIK.

 


På Lördag är det också ”ödesmatch” för PIB’s damer, men det som står på spel här är inte serieseger, utan en jakt på fortsatt div 1 status till nästa säsong. Förutsättningarna är som tidigare beskrivits; Partille måste vinna sin match mot Linköping och både Sunnanå och Vänersborg måste förlora.

* PIB möter ju som sagt Linköping som är jumbo i serien. Där borde man ha en bra chans att plocka hem de tre nödvändiga poängen.

* Sunnanå tar emot redan klara seriesegrarna KAIS Mora. Jag hoppas att Mora skickar sin bästa trupp och att de är fullt motiverade inför den avslutande omgången.

* Vänersborg i sin tur tar emot serietrean Västerås. Västerås har möjlighet att klättra till silverplatsen och är ett betydligt bättre lag än Vänersborg, men det var ju det där med motivation och klass.

 


Det kommer att blir ruskigt spännande att se hur tabellen kommer att se ut när helgens matcher är avklarade. Nu har jag fått ordning på  mina Wap inställningar till mobilen och hoppas därför att samtliga inblandade lag ser till att klara av direktrapporteringen så att man kan hålla koll på resultaten!

 


Sveriges längddamer lyckades tyvärr inte sno åt sig någon medalj i dagens stafett utan slutade på den mest förhatliga placering man kan få, nämligen på fjärde plats. Men jag måste ändå hylla Charlotte Kalla, sicken grym tjej! Kanske att Sverige äntligen kan få fram en riktigt bra längdtjej igen, det var ju trots allt ett tag sedan ”Billan” lade skidorna på hyllan.


 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Avslutningsvis vill jag återigen passa på att göra lite reklam för vår match till helgen.

 

Var på plats kl 16:30 (gärna lite tidigare) i Rydsbergshallen på Lördag 3/3. Plocka fram pukor och trumpeter och heja fram oss till serieseger!

0302 IB


Kommentarer
Postat av: ...

....

2007-03-02 @ 09:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback