Överskattning...

... på sin egen rehabiliteringsförmåga är nästan lika farligt som underskattning är i idrottssammanhang.

Försäsongsträningen började igår och jag hoppade gladeligen ner till Stonehill IP för att få träffa mina lagkamrater igen. Jag tillbringade ca 2 timmar mer eller mindre "stående" innan det var dags att dra sig hemåt igen. Inatt vaknade jag så med en fot lika svullen som en ballong och varm som en masugn. Det var bara att kapitulera och leta reda på tabletterna igen. Timmarna från 0400 till dess att klockan ringde och det var dags för Magnus att gå upp, tillbringades vridandes och vändandes i sängen, inte mycket sömn alltså.

Jag var mentalt inställd på att försöka gå till jobbet i dag, men den tanken fick tyvärr begravas och jag får väl ställa mig in på att vara hemma veckan ut. Min läkare sjukskrev mig på heltid under en månad, så om jag är hemma en vecka från jobbet får väl det ses som godkänt.


Noterat från träningen igår;


* Jeppsson undrade var konditionen hade tagit vägen. Detta till trots sprang hon in i mål efter Cooper testet ca 20 sekunder före näste "man".
image89


* Olle har flyt just nu; Vinst i 3 av 4 golftävlingar, vinst på skraplott samt trea, och precis passerad på upploppet i Cooper testet. Skulle inte förvåna mig om hon och hennes partner tar hem GP-Golfen idag!


* Våra nyförvärv såg heta och vältränade ut!


* 0302 kommer att ha den mest vältränade damansvarige i hela Göteborgsområdet. Jag menar, hur många dylika ställer upp och tränar med laget under sommaren? GO MARIT!


* Härlig uppslutning! Det var femton damer på plats trots frånvaro pga. av skador, fotboll och jobb. Bådar gott!


* Det var kul att se Gela i spåret igen efter ett års uppehåll pga. graviditet. Jag passar gärna Gisela fler gånger. "Snällare" barn får man leta efter, eller hur?

Idag håller jag tummarna för Sundell & Flodén när de spelar GP-Golfen på Hovås!          image90

Förövrigt är det en väldans tur för mig att det är Franska Öppna i tennis på Eurosport nu på dagarna. Hade blivit tokig av alla repriser och dåliga serier annars!
image88

Kram Karin
image87

Kommentarer
Postat av: Anna D

Tjena Sulan! Hur är det med dig?? Stackare! Hoppas svullnaden går över snart. Förstår att du är sugen på att vara med och springa... men du hinner nog med det oxå. Du måste se till att vila riktigt nu, annars kan det gå galet. Jag kan tänka mig att du hörde att jag inte tog jobbet på ditt kontor, vill ha heltid, och det lät inte som de hade budget för det riktigt. Så tyvärr får jag inte bli din kompanjon i sommar, fast vi är ju alltid kompanjoner ändå... Ha det så bra nu vännen, så hörs vi framöver. Kram, kram

2007-05-31 @ 21:59:35
Postat av: Olle

haha..grymt kul läsning!
Ja den känns vill ja lova att Thilda gör omkörning sådär..hihi. Ska jobba på detta nu de vill ja lova!
Ha en go helg tjejen!
Kram

2007-06-01 @ 23:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback