Dårfinkar och Dönickar

Såg på innebandysändningen på TV4 Sport igår, vilken otrevlig kameravinkel de använde sig av! Hoppas att det inte kommer att vara så framöver... Det gick väl an när spelet var på den närmsta planhalvan, men då det var längst från kameran vad det mindre roligt att se på.

Var det månne så att det var för att vi skulle kunna läsa loggan, SSL - Svenska Superligan, från "rätt håll" under hela sändningen?!


Det där med att de stoppade matchen för att diskutera med domarna kan jag också klara mig utan, skulle vilja se hur det skulle funka under en fotbollsmatch eller en hockeymatch tex... Det enda positiva med detta är kanske att svenska folket lär sig lite mer om reglerna för innebandyn...


Vad har hänt med Peder Bodén? De finterna som han visade upp igår såg jag inte tillstymmelse av när han lirade i Pixbo tröjan.. Det kanske blev lite för många finter på slutet, men ändå....


Förövrigt undrar jag hur sportjournalisterna tänker när de sätter sina rubriker och skriver sina artiklar? Häromdagen kunde vi läsa om Djurgårdens guldryck i fotbollsallsvenskan, detta trots att Blåvitt hade en match mindre spelad och vid vinst i sin "släpmatch" skulle återta förstaplatsen (visserligen på bättre målskillnad, men ändå...) Eftersom det var precis vad som  hände, kan vi idag läsa om Blåvitts Guldjubel (!) i tidningarna.


Dessutom hade Kalmars tränare uttalat sig; - Vinner vi våra resterande matcher så tar vi guld....  Kanske inte bara deras resultat som har betydelse här?


Läste att två dårfinkar hade JO anmält IFK Göteborg för deras Rosa Bandet kampanj igår. De tyckte att det var diskriminering att bjuda tjejer på entrépengar medan killar fick betala, jag säger bara VÄX UPP för tusan, det är för en god saks skull!


Man blir så trött...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback