Ikväll smäller det..

... ikväll är det som bekant (?) dags för Sverige - Nordirland, en match där Sverige kan spela sig till en plats i kommande EM turnering.

Glenn Hysén är åter bisittare eller exprert (?!) kommentator och då kan det komma lite vad som helst ur truten på den mannen. Bara för att värma upp skrattmusklerna och öva på att himla med ögonen kommer här några klassiska grodor av mannen i fråga;

"Ja, jag såg ju den här matchen redan förra året"

"Planen här nere på Nou Camp är inte den bästa. Det ligger en massa blattar utspridda lite här och där!" Glenn menade säkert inte vad han sa...

"Domarn såg nog inte att det var hands, han följde väl bollen..."

"Om jag vore den polske tränaren, skulle jag satsa allt framåt... fast utan att blotta mig bakåt!"

"... rätt vad det är så blir det en kontring och så står man där med ett mål i näsan!"

"Det gick så fort på reprisen att jag inte hann med att se."

"Läser man tidningarna här nere så helgarderar de flesta experterna matchen, dvs de tror på kryss.."

"Det är millimetrar...men det är en klar offside."

"Det är svårt för målvakten för han måste täcka inne i målet också..."

"Om Sammer springer i djupled och ingen markerar honom så är han helt ren."

"Van Basten gör fyrtric"

"Någon gång får dom träff på ett skott!"

"Ett orättvist resultat vore det mest rättvisa."

"Det är ju en solklar straffsituation, men absolut ingen straff!"

image135


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback