Måndag = Innebandykväll!

I dag visar TV4 Sport Expressen matchen mellan Falun och Balrog. Själv hade jag läst totalt fel och på något sätt fått för mig att jag ikväll skulle få se Kim Nilsson spela innebandy för första gången. Hade nämligen fått kortslutning på mina hjärnceller (igen) och var helt bombsäker på att det ikväll skulle visas Pixbo-Färjestaden. Bara liiite skillnad... Den godbiten får jag dock vänta på tills 29/10, kanske tom kan tänka mig att gå och kika på matchen live bara för att slippa "sitta på kortsidan"...


För att riktigt gôtta till det ikväll har vi svängt ihop en marängsviss (hur stavar man till det egentligen?), inte helt fel!


På fredag vankas det derby i Rydsbergshallen, 0302 tar emot "gästande" IBK Pantern. Förra året vann 0302 båda matcherna, något säger mig att Pantern kommer lite mer förberedda till dessa båda drabbningar i år!


Mycket sport i dagarna nu och på onsdag skall Sverige försöka stoppa Nordirland från att ta en trepoängare och därmed "på riktigt" säkra en slutspelsplats till sommarens Em-slutspel! Ser redan framemot detta och jag kan lova att jag kommer att ha ett litet högre intresse kring detta evenemang än damernas, nyligen avslutade, VM-turnering. Jag hoppas att Italienarnas landslag tar sig i kragen och fixar en plats, man vill ju ha se alla de bästa! (ursäkta Skottland)


Teka lugnt!


P.s Hörde att en lagkamrat till mig hade gett en gast en smocka under en tur i spökhuset på Liseberg i helgen.. Jag kan trösta dig med att jag inte ens har vågat mig in där ännu.... D.s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback