Nu är det jul igen...

Då har första advent passerat och det är pyntat med diverse ljuskällor i fönstren, julgardinerna är strukna och upphängda och är man ute och spatserar när mörkret har fallit på (vilket det förresten är mesta delen av tiden) så kan man se att det är många i grannskapet som har "smyckat" sina hus och trädgårdar på ett, mer eller mindre, smakfullt sätt! Det årliga julbaket med svärmor är också avklarat så nu är frysen fullproppad med lussekatter och skafferiet är fullt av burkar som i sin tur är fulla med pepparkakor. Med andra ord; Bring it on christmas!

Såg på Täby - AIK i går;

1. Hur många kilo har Hyvärinen tappat och är detta orsaken till hans form (haha) och finska landslagsplats?
2. Vad hade Dalbjer råkat ut för innan matchen, han verkade, minst sagt, ur balans och fick sedan tillbringa den största   delen av matchen långt ner på Täbys avbytarbänk.
3. Täby är fortfarande ett lag som är riktigt kul att titta på, men jag gillar inte det fula spelet som visades upp från både Täby och AIK i går.

I dag blir det premiär för Leah som skall få se sin första innebandymatch. Vi tänkte åka upp till Rydsberg och heja på "mitt" lag som skall möta Lindome.

Leah lärde sig förövrigt att ta nappen i gårkväll, vilket innebar att Magnus och jag kunde äta Tacos i lugn och ro medans hon låg och jollrade på fårskinnsfällen och såg nöjd ut - härligt! Ni som har småbarn vet väl vad jag talar om när jag säger att förra gången vi försökte oss på att äta tacos (sedan Leah föddes) så fick vi äta varannan taco...

På fredag vankas det julbord med jobbet på Sjömagasinet!

Kram !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback