1+1 = 1 (x2?)

Igår sattes de senaste dagarnas rykten på pränt och bekräftades äntligen för den stora massan, Partille och Älvstranden kommer att slå ihop sina elitlag och satsa på att utmana Pixbo. UNDERBART!. Det behövs verkligen lite "friskt blod" i ankdammen här i Göteborg. Att denna positiva nyhet dessutom kommer i samband med turbulensen kring Pixbo känns ganska välregisserat! Inte så att jag menar att man har planerat att publicera nyheten (fast jag gillar konspirationstanken) just när det är lite trassligt i Rävarnas gryt (för hur skulle man ha kunnat veta det?), men det känns onekligen som jäkligt bra tajming! :-D

Vi i Lerums kommun för just nu en diskussion om en eventuell sammanslag mellan 0302 och Pantern. Jag för min del hoppas att gårdagens nyhet kan vara en liten väckarklocka för de själar som eventuellt är tveksamma till ett samarbete klubbarna emellan. Klarar PIB och Älvstranden av att gräva ner stridsyxan, så klarar väl förhoppningsvis våra föreningar också detta, det gäller ju att "think outside the box". För att vi skall kunna utmana och konkurrera med klubbarna utanför så är detta den rätta (enda?) vägen att gå, det är jag helt övertygad om! Vi får ju iallafall inte problemet med att enas kring en ny "arena" eftersom det tyvärr inte finns någon större valmöjlighet i Lerums Kommun. Vi behöver både en stark ungdomsverksamhet och en ordentligt stark och seriös seniorverksamhet för att kunna vandra och behålla platserna i de högre serierna. Framför allt behöver vi kunna behålla och erbjuda våra lovande ungdomsspelare en kvalitativ seniorverksamhet, både på spelar och ledarsidan...

Jag antar att Ni förstår vad min röst kommer att vara när det är dags för årsmötet den 11:e Mars?


Kommentarer
Postat av: Mamma VG

Jag tror jag kan gissa vad din röst läggs på! Våra röster från mamma och pappa VG i respektive klubb läggs i samma anda!!! 0302/Pantern = 1

2008-02-21 @ 23:41:56
Postat av: Karin

Fan, du e smart du Marit! :-) Vi ses i morgon!

2008-02-22 @ 08:39:30
Postat av: Gullan

kan ni se till att klara kontraktet så kan nästa års upplaga av div1 bestå mestadels av gbg lag. Kassörerna lär jubla.

2008-02-26 @ 17:26:38
Postat av: David K

Får utmana dig och dina blogg systrar att komma på det snyggaste coolaste och grymmaste namnet på nya klubben, har själv tjuvstartat.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback