Störst hink och spade vinner!

I går var det innebandymatch på TV4 Sport som vanligt på måndagar. Pixbo som hemmalag stoltserade (?) med ca 600 åskådare... Rätta mig gärna om jag har fel men jag tror att de flesta övriga föreningar som har varit hemmalag under en TV-match, har dragit minst den dubbla publiken?

Dessutom tror jag inte att sympatierna för Pixbo kommer att bli större efter tränarturbulensen som har varit det sista. Däremot tror jag (oavsett vad som hände/händer bakom kulliserna) att sympatierna för Rune Engström kommer att växa, han har ju inte heller varit en av de mest populära innebandyprofilerna i Göteborgsområdet...

Jag förstår inte hur man kunde plocka ut Henrik Qvist i Pixbo som kandidat till matchenslirare i tv-sändningen, skulle tro att det beror på bristande fantasi. Personligen tycker jag att både Isac Rosén och Berra gjorde en bättre insats än Qvist. Men smaken är som baken, och det är väl kanske tur...

Festkvällen i lördags var underbart rolig, har lite foton som kanske publiceras snart, men i vissa fall måste jag be mina vänner om lov först. Man vill ju inte bli halshuggen! :-)

Två matcher kvar av säsongen och det är klart att vi får lämna div 1 Västra.. Surt såklart men nu skall vi se till att spotta i nävarna och göra två bra matcher för att sedan ladda upp för kommande Kungshus Cup som spelas i Rydsbergshallen 4-6 april i år! Ni skall väl förresten anmäla Ert lag?

Det är bara att bryta ihop och komma igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback