Daminnebandy = ishockey?

Eftersom jag inte kan träna ikväll, eller någon annan närstående kväll heller för den delen (nä jag är INTE bitter...), roar jag mig med att zappa mellan innebandymatchen mellan Rönnby och Endre på TV4Sport ,och handbollsmatchen på TV4..

När jag skulle byta kanal så stod det i info-rutan som kommer upp från boxen;

19:00-21:30 ishockey: Rönnby - Endre

Inte visste jag att TV4 (eller vem det nu är som lägger in den infon) tycker att daminnebandy är så mycket tuffare än herrinnebandy så att de helt sonika "döper om" sporten till ishockey? Jag har iallafall inte sett dem "titulera" någon herrmatch på måndagar med ishockey? Vet inte om vi tjejjer skall ta det som en komplimang eller ej, men lite kul, eller kanske tragiskt ?, var det iallafall!

image146

En annan slutsats; vi tjejer skall INTE spela med reklam på baken, det är rätt mycket snyggare på grabbarna. Det guppar liksom inte lika mycket och det blir således lite lättare att faktiskt se vad det är man vill göra reklam för. Å andra sidan så kanske reklamen som finns på tjejbakar drar till sig lite mer blickar och då kanske det inte gör så mycket om det "saknas" en bokstav eller två...

Synd att Superliga-golvet inte är inlagt till sändningen ikväll, nu märker man verkligen hur mycket krångligare det är att se bollen med alla andra onödiga linjer på mattan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback