Heja Sverige!

Eftersom jag har fått skäll från diverse håll för att jag är för dålig på att uppdatera bloggen får jag väl försöka ta mig i kragen och uppdatera båda mina bloggar, på samma dag! Kors i taket!

En mycket trevlig kväll med några av mina tjejkompisar rundades av med Sveriges match mot Grekland i går. Måste säga att Grekland spelade något av den tråkigaste fotboll som jag har sett på länge så det var extra skönt att vi lyckades knäppa dem på näsan! Jag hoppas och tror att det blir Sverige och Spanien som kniper slutspelsplatserna i vår grupp!

Zlatan gjorde ett riktigt snyggt mål och Petter bösade in en balja via knä och smalben, jag gillar båda målen lika mycket eftersom jag själv inte direkt har varit känd för att "bara" göra snygga mål utan det har smugit sig in en del vilje och bösmål även under min karriär, och, alla mål räknas ju - så varför inte?!

Henke lirade som bara han kan, hur smart som helst på planen. Daniel Andersson gjorde väl itne direkt mycket väsen av sig, förutom en "snygg" indianare i slutet av matchen. Får se om han får förtroendet även miot Spanien? Personligen gillar jag att ha Anders Svensson i den defensiva "linderoth-positionen" och Kim som den offensiva, det har funkat väldigt bra i tidigare matcher... Men Lagerbäck har väl någon tanke och så länge Sverige vinner är det ju svårt att kritisera karln!

Avenyn var fullproppad och livlig redan en timma innan matchen startade, kan bara tänka mig hur det såg ut och lät när slutsignalen hade gått!

Bara 4 dagar kvar till nästa Blågula match!

Go Sweden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback