28/3 = Fredag den trettonde?

Har glömt min mobiltelefon hemma idag, sist jag gjorde det så brakade hela tågtrafiken sönder och jag satt utan telefon och kunde inte ta mig hem... Därför går jag och väntar på att någon nödsituation skall inträffa även idag. Det var ju den där lagen om alltings djävlighet. Den lagen borde strykas tycker jag!

Trots att veckan har varit kort så är det ändå otroligt skönt att det är fredag idag och att det står två lediga dagar framför mig och väntar! Jag skall ju byta jobb så det kanske är därför man tycker att veckorna går extra långsamt!?

Läste i en av gratistidningarna i morse att en herre som spelade innebandy i div 2 hade blivit nekad sin A-kasse ersättning pga att försäkringskassan (eller vilka det nu var) inte ansåg att personen i fråga, pga av hans idrottande,  hade varit till fullt förfogande för arbetsmarknaden! Detta verkar ju helt absurdt om du frågar mig! På den här nivån av innebandyn är ju den bittra sanningen att spelare ofta "tvingas" att avstå från matcher pga sitt arbete. En annan fråga; bara för att man är arbetslös, skall man då sitta hemma och passa telefonen och dö av tristess för att få ut sin ersättning? Då tror jag att sjukskrivningarna i Sverige kommer att skjuta i höjden!

Ha en fin helg allihop!

Kram Karin


Kommentarer
Postat av: Bludde

Kanske kommer en bil förbi och hämtar dig idag :)

2008-03-28 @ 11:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback