Kiss Is The Shit!

Ikväll spelar Kiss på Stadion i Stockholm, tydligen är det första gången sedan 1999 som bandet besöker Sverige. Det måste betyda att det var 9 år sedan som jag såg dem i Scandinavium - Huvaligen så fort tiden går! Det var iallafall en grym konsert med diverse flygkonster och en hel del bloddroppande. Dessutom var det en sjujäkla volym som trots att jag hade öronproppar ledde till två veckors idoget ringande i öronen. Kort sagt, kan det bli så mycket bättre?

Förutom ett stort reportage om bandet och dess två kvarvarande - ursprungliga - medlemmar kan man också få en liten "skola" om hur man gör för att sminka sig som Paul Stanley. Personligen föredrar jag Gene Simmons, även om jag inte på långa vägar har en lika lång tunga som mannen ifråga! Bara att få chansen att stappla runt i platådojjor som är högre än högst , och dessutom ha "batman"vingar samt ett par välplacerade nitar av modell större, på sin scenkostym känns ju bara liiite fräckare än att se ut som en gitarrspelade äldre man iklädd endast ryamatta på bröstet och skinnbrallor såklart..

Man kunde också läsa att en reporter hade ångest över att ha hållt Twisted Sisters som ett tuffare band än Kiss under hela sin barndom. Jag håller fortfarande Dee Snider som en tuffare grabb - även om Kiss fortfarande håller(på) och dessutom har gjort fler bra låtar!

Förutom artikeln om Kiss kan man i dagens Metro läsa om att det är värmebölja påväg till Göteborg, känns härligt! Dessutom spår vädergudarna att den skall hålla i sig tom onsdag, det skulle ju vara fantastiskt eftersom vi har planerat in en båttur med jobbet just på onsdag! Ser framemot att sitta på en soldränkt klippa någonstans i Göteborgs skärgård och mumsa på diverse skaldjur!

Nedräkningen till fotbolls-EM är i fullgång. Efter att ha läst artiklar skrivna av Metro's EM-"expert" finner jag det ytterst "lustigt" att se hur han startar ett "krig" mot Lars Lagerbäck redan innan mästerskapet är igång?

Idag är det dessutom OS-Kval för de svenska handbollsherrarna.. Jag undrar fortfarande varför handboll spelas under sommar-OS?

Sola väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback