ååå, Leksand Stars!

Leksand fullkomligt körde över Mora igår - Slaget från Siljan vann, utan större bekymmer, Stjärnorna från Leksand! Måste säga att de ser ruskigt starka ut i år! Man får hålla tummarna för att de lyckas knyta ihop säcken när det väl drar ihop sig till kvalserien, för dit räknar jag med att de tar sig, utan några större problem!

Tyvärr lyckades IBF Göteborg inte vinna över Pixbo i gårdagens, något sega och sena, vardagsmatch. De hade dock en underhållande speaker! Jag har sett ett par träningar för Göteborg och måste säga att de kan prestera betydligt mycket bättre än vad de gjorde igår! Jag är också säker på att de kommer att göra så framöver! Det trodde man väl aldrig, att man skulle stå och hålla på"Robertshöjd" från läktaren!?

Är det inte hemskt tråkigt att man skall behöva förvånas över en medmänniskas visade vänlighet?! Man förvånas ju inte över medmänniskors brist på medmänsklighet, ovänlighet och själviskhet?

Jag blev iallafall glatt överraskad när jag häromdagen blev erbjuden sittplats på ett annars fullknökat tåg. Det är första gången det händer - magen till trots!

Samma eftermiddag när jag skulle åka hem från jobbet var tåget (som vanligt) försenat vilket skulle innebära att jag inte skulle hinna med bussen som planerat utan istället skulle få gå dit jag skulle. Då erbjöd sig den kvinnliga passageraren bredvid mig att skjutsa mig så att jag skulle slippa gå! Nu löste sig detta problem iallfall eftersom Mangan som vanligt ställde upp och fixade "krisen", men ändå! Det tyckte jag var en trevligt gest!

TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback