Näst sista dagen!

I morgon är det sista dagen på jobbet innan jag går hem för att vara mammaledig. Hoppas att krabaten inte tar allt för lång tid på sig att komma ut så att jag slipper bli så hemskt rastlös!

Min käre make verkar ge upphov till en del härliga floskler som publiceras på bloggar runt om i innebandy-Göteborg. Härligt att se att du inte tappar stinget Mangan!

Leksand fortsätter att meja ned allt motstånd i allsvenskan. I går var det Mariestads tur att gå på pumpen när man förlorade med 10-1, det var tredje gången som Leksand smällde in tvåsiffrigt i årets serie. På nio spelade matcher har man nu en målskillnad på 64-16!

På lördag är det en innebandykrock i stan, IBF Göteborg möter Challengers i damernas div 1 södra, medans mitt eget lag (jag räknar det fortfarande som mitt eget lag) FBC Lerum tar emot Polisen i "nya" Rydsbergshallen. Verkar som om Magnus får ta bilen själv till Torpahallen! Vill ju gärna se denna match eftersom det har kommit annat emellan som gjort att jag har missat de två inledande matcherna (som slutat med vinster båda två). Efter den matchen är det också herrmatch mellan FBC och Marstrand, kan killarna låta bli att hamna i underläge denna match.

Läste på någon hemsida att FBC Göteborg tror att deras spelstil kan passa bra mot IBF Göteborg, jag tror faktiskt precis tvärtom efter det jag har sett hittills. Det återstår väl att se vem som har fel, men jag hoppas såklart på 3 pinnar till "det riktiga Göteborg"... (sorry Thilda)...

Magnus skall också spela match kl 19:00 mot Surte på lördag kväll ute i Ale Gymnasium, vad är det för okristlig tid egentligen!? Den matchen får man ju inte missa! Dessutom måste jag ju kontrollera
karln's packning vad jag har förstått... Han leder ju även  Bergum's skytteliga och är säkerligen sugen på att utöka försprånget till killen med skottet på plats nummer två!

Känns som om det kan bli en hel del innebandy på lördag, tur att jag är ledig en tid framöver och kan vila upp mig!

Lycka till alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback