Äntligen frisk!

Nu är Leah äntligen frisk från hosta och öroninflammation. Tur var väl det, jag tror att det hade varit tufft att fortsätta med penicillinet längre både för Leah och för Magnus och mig...

De senaste dagarna har bjudit på underbart väder och solen har framkallat ytterligare några stackars fräknar på mina soltörstande kinder, underbart!

Om en vecka är det dags för Leah's dop och det innebär också att vår lilla tjej fyller sex månader och fast jag funderat och funderat så kan jag inte fatta hur en liten människa kan utvecklas så mycket som hon har gjort på den realtivt korta tid som hon har funnits! Fantastiskt är det hur som helst att följa hennes utveckling, det finns inte så mycket som slår ett av hennes underbara leenden!

Apropå dopet ja, den klänning som vi hade tänkt att Leah skulle ha var den som min farmor sydde till mitt dop för 30 år sedan. Tyvärr visade det sig att klänningen var allt för trasig för att laga och tyget var för skört för att klara en tvätt så jag bestämde mig för att sy en själv! Kan man inte fortsätta en tradition så får man skapa nya, egna, traditioner. Vi hittade en jättefin liten tygaffär i Alingsås och ett perfekt, helt lagomt fint, tyg som vi slog till på. Efter att ha jobbat på klänningen i ett par dagar nu så kan jag stolt meddela att den passade Leah jättebra, och dessutom blev jag riktigt nöjd med hur den blev! Jag gjorde mönstret av farmors klänning, så lite av den gamla traditionen lever iallafall vidare!

På Valborg får vi besök av några av våra vänner och vi ser framemot en kväll med grill och härligt sällskap, kanske det kan bli kubb-premiär?

Den 1 maj så öppnar äntligen Gamla Banan på Öijared efter att ha varit stängd under två säsonger för ombyggnad. Vi skall boka upp en tid på en lämplig vardag snarast!

Nu blir det ishockey och mötet mellan Sverige och Österrike i VM. En turnering som jag förövrigt anser har blivit mindre intressant med åren. Endast en Henke Lundqvist i kassen kan återskapa en viss glans till denna uttjatade turnering.

Men va fan, Heja Sverige!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback