Blåmärken och Böner..

När vi ändå är inne på det där med böner och pastorer. Vi har ett GP bud som leker Rally-Kalle här utanför på gatan om natten. Jag skulle inte bli jätteledsen om han/hon får problem med bilen och ersätts med en annan, lite mer hänsynstagande, tidningsutdelare. Faktum är att vi t.o.m. har mailat till GP om denna dåre men har inte fått någon respons, de verkar inte ha någon vidare pli på sina anställda.


Jag hade nästan glömt bort en av nackdelarna med idrotten innebandy - fenomenet blåmärken! Igår lyckades min vad vara i vägen för ett av Jönssons skott, och det är en betydande svullnad och blånad som nu börjar träda fram. Men ok, jag fick ju peta in en kasse på träningen i går så jag tar det!


Leah verkar trivas i innebandymiljön. I går skumpade hon runt i BabyBjörnen hos sin far och såg rätt nöjd ut. Hon verkar ha ärvt sin fars engagemang och gestikulering. Sällan är hon så fascinerad som när hon får titta på när det spelas innebandy. Igår lyckades hon dessutom charma sig upp i famnen hos både Nina och Svensson - skönt med lite barnvakter ibland! :D


Håller tummarna för tre pinnar mot Olofström i helgen, lycka till tjejer!


När det gäller Foppa lyckades han klara sig skadefri från matchen i går. Dessutom lyckades karln stänka in ett hyfsat snyggt mål efter femton minuters spel. Nu är det bara att hoppas att hans fot håller framöver, en hyfsad förstärkning är det i alla fall för Modo.


Apropå Modo, Magnus kusinbarn från Kalix , har lyckats slå sig in i damkronornas trupp till turneringen i Segeltorp, grattis Melinda! Kör hårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback