Julledighet = Sjukstuga

Nu är snart ledigheten för min käre make slut och så är förhoppningsvis influensan också - mindre roligt att ligga däckad i 40 graders feber över hela jul och nyårsledigheten.. Vi hade liksom helt andra planer för den om man uttrycker sig så.
Dessutom har vår lillskrutta också varit jättedålig och haft problem med luftrören, som tur var är hon på bättringsvägen vilket känns skönt.

Förutom sjukdomar så har ledigheten varit bra, riktigt lat och skön!

I går tog Magnus, jag och min käre far, som numera oftast kallar sig själv för morfar, en härlig långpromenad på Öijareds Gamla Bana. Vi var ju tvungna att undersöka bygget och visa Leah vilka härliga omgivningar hon kommer att befinna sig i när vårpromenaderna tar sin början. Jag tog dessutom med mig kameran och hann ta lite härliga vinterbilder, det var bara snön som saknades!

Snart börjar som sagt vardagen igen och Magnus skall börja arbeta och innebandyn kör i gång igen. Jag skall på efterkontroll hos min barnmorska på torsdag och hoppas därefter att få klartecken att köra igång "på riktigt" igen. Annars har det mest varit gym och promenader som man har fått förhålla sig till sedan lillan kom till världen! Visserligen helt ok, men man saknar klubba och boll. Eller framför allt så kanske man saknar den sociala biten och matchnerverna... Tur att vi har ett div 3-lag i klubben numer, man vet ju inte riktigt hur lång tid det tar innan man kommer upp i matchstandard och tempo igen!

Hoppas att Ni alla har haft en bra ledighet!


Hela lilla familjen i köket på julafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback