Inne på andra året!

Leahs första födelsedag firades som sagt i lördags med massa mys, paket och tårta.

Magnus och jag gick in till Leah på morgonen och sjöng för henne och hade med oss paket och "frukost" på sängen. (Ja, majskrokar får väl räknas till denna katergori en dag som denna?!) Fröken Sundell visade upp en min som kunde tydas ungefär som; Vad tusan håller Ni på med?! Ibland önskar man att man kunde läsa hennes tankar...

   


När vi hade varit uppe en stund och lekt med gummans nya bil och hunnit äta en riktig frukost, tog resten av familjen en tupplur medans jag ställde mig och gjorde födelsedagstårtan. Eftersom Leah älskar Barbapappa så bestämde jag mig för att det var just Barbapappa som skulle pryda tårtan. Tur att det finns rosa marspian att få tag på i affären! Det är nog första gången som jag har bakat en tårta från grunden, tom bottnarna var hembakta.

När familjen kom vid 11.30 bjöds det på korv och potatismos (som det sig bör på barnkalas) och sedan var det dags att öppna presenter och såklart, äta upp tårtan! 

Leah fick massor med fina presenter och jag tror att hon var väldigt nöjd med kalaset när hon och jag somnade gott framåt 14-tiden och sov tillsammans i nästan två timmar. Just vid det tillfället kändes det som om jag hade gjort ett bra val när stannade uppe på morgonen och förberedde kalaset medans Magnus låg och nannade med gumman. Nu fick han nämligen snällt hålla sig vaken och städa undan efter oss.





       

Kvällen avrundades med en härlig promenad i det underbara höstvädret och sedan slocknade Leah innan klockan hade hunnat bli 19. Magnus och jag satte oss nere i "källaren" och såg på en film innan det var vår tur att slockna. Vi kände oss väldigt nöjda med dagen och det tror jag att Leah också var! Nu är det dags att ladda om innan det är dags för nästa kalas som blir på söndag. Får se vilken figur som dyker upp på tårtan då?


Kommentarer
Postat av: Jenkan

Vilken jättefin tårta! Duktig du är!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback