Var glad!

Bloggandet har väl inte varit högsta prioritet under influensan direkt, men jag har haft många inlägg i huvudet. Det är väl tanken som räknas?

Är tillbaka på jobbet sedan i går efter att ha spenderat 10 dagar i sängen med grissällskap, mindre roligt och inte något som jag kan rekommendera!

I morse när jag gick genom Nordstan så var det någon som hade förgyllt det annars så trista affärshuset med färgglada post-it lappar med diverse trevliga budskap på. Var glad, Sjukt snygga skor, Vad fin du var i håret var några av de trevliga ord man fick med sig på vägen. Jag kunde faktiskt inte låta bli att le lite för mig själv där jag gick. Personen som hade tagit sig för att skriva och sätta upp dessa lappar gladde i allafall mig en sådan här grå och tråkig November morgon! Tack för det!

Har ett samtal som jag måste ringa som jag inte ser framemot. Men ibland måste man tänka på sig själv i första läget och det har INTE varit min starka sida genom åren direkt...

På lördag vankas det julbak med svärmor. Det är en tradition som vi har haft i fem år nu, alltid lika mysigt! Skall bli kul att se om Leah uppskattar att baka pepparkakor, att äta dem vet vi redan att hon tycker om. Skall försöka att få ner lite ljusstakar och annat julmys från vinden också så att vi riktigt kommer i julstämning hemma under lördagen. Apropå julstämning, "pyntet" som finns i Nordstan (inte de härliga lapparna dock) är fruktansvärt anskrämliga - kan det inte finnas någon som kan få fram något bättre?!

16 dagar kvar att arbeta nu innan det är dags för mig att vara hemma med Leah igen, mys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback