Härliga höst

I dag har det verkligen varit en sådan där riktigt underbart härlig höstdag. Jag slutade dessutom kl 14 (som jag alltid gör på tisdagar) vilket gjorde att hela familjen Sundell fick tillbringa eftermiddagen tillsammans. Herr Sundell har ju som bekant höstlov vilket innebär att arbetspassen som ligger på tisdagar och fredagar uteblir. Eftersom vi fick lite extra tid tillsammans denna dag så passade vi på att åka till Alingsås och shoppa lite. När det sedan hade mörknat (som det ju faktiskt gör kl 17 numera…) så gick vi turen ”ljus i Alingsås” – inte riktigt vad jag hade föreställt mig, men fint ändå! Härligt att få en sådan mysig ”bonusdag” med familjen.


Även denna vecka är full med bemärkelsedagar; Magnus blir 35 på fredag och Leah firar sin första födelsedag på lördag. Kul för Magnus att få ”riktig” födelsedag det här året, förra året fick vi ju fira på Borås BB. Fast jag tror nog att han var ganska nöjd med sin present…

Vi skall ha kalas med familjen för Leah på lördag och då tänkte vi bjuda på hennes favoriträtt; wienerkorv och potatismos. När vi var hemma hos pappa och Marita sist så smällde Leah i sig tre stora slevar med mos och två (!) korvar. Mer än vad jag åt… Men det är skönt att hon äter ordentligt. Trots hennes aptit så konstaterades det på BVC-besöket idag att hon ännu inte hade passerat 10-kilosstrecket utan fortfarande höll sig på ensiffrigt.

I morgon är det Göteborgs-derby av dignitet, mina sympatier ligger såklart hos de svart/vita!

Mössan är färdigstickad – trodde inte att det skulle gå såhär fort. Dessutom blev jag hiskeligt nöjd med den. Så nöjd att jag omedelbart efter att mössan avslutats och sytts ihop påbörjade en matchande halsduk… Sån är jag, allt eller inget!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback