Leka Tåg!

I lördags när Magnus hade match med IBF Göteborg passade Leah och jag på att åka hem till min käre far och hans Marita. Vi hade planerat in en dag på lekparken i Björboholm. Som grädde på moset hade lille Alfred bestämt sig för att han ville sova över hos mormor så Leah blev jätteglad över en extra lekkamrat.

Innan trippen till lekparken så fick både lillskruttan och Alfred sig en sovstund och därefter vankades det lunch i form av Maritas goda potatismos och till det serverades det kokt wienerkorv. Leah smällde i sig en och en halv korv och tre stora skopor med mos, man undrar hur det kan rymmas så mycket mat i en så liten kropp!? Det är ju knappt att jag skulle äta så mycket. Men man skall ju inte klaga, det är väldigt skönt att Leah inte är så knusslig med maten. Sedan kanske det inte är så konstigt att hon äter extra mycket mat just nu, det måste ta oerhört mycket energi att springa runt hela dagarna. För det är ju precis det som hon gör nu, man måste ju testa sina nya färdigheter till max!

Det var i alla fall jättemysigt på lekparken, man njuter så mycket av att se pappa och Marita leka med barnen. Känns gott i hjärtat att de är så engagerade och kärleksfulla mot sina barnbarn! Tyvärr fortsatte ju inte kvällen på ett lika trevligt sätt, vi som hade laddat hela dagen för fotbollsmatchen... Men det var ju iallafall tur att Göteborg vann sin match! Apropå match så spelade jag min första match med Bergum i söndags. Det blev förlust med 6-5 mot Skår, det är ju alltid tråkigt att förlora men det är kul att se att de unga tjejerna som ALDRIG tidigare har spelat matcher tar så stora steg framåt hela tiden! Efter lite skäll från läktarhåll om att jag inte var tillräckligt ego så bestämde jag mig för att sno bollen av en motståndare, dribbla förbi två tjejer, trampa in i slottet och sedan placera den i kryllan. Så ett mål mäktade jag i alla fall med!

Här kommer lite bilder från lördagen;











 


Kommentarer
Postat av: Jenkan

Härligt att de gamla takterna sitter i Karin!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback