Fallerifalleralla...

Igår tillbringade vi fem timmar på Östra's Barnakut efter att Leah trillat baklänges som en bowlingkägla och slagit sig ordentligt i bakhuvudet. Det händer ju små olyckor titt som tätt nu när hon har börjat att ta sina promenader. Som tur var så klarade hon sig rätt ok och kom undan med blotta förskräckelsen och en go´bula. Sedan är det ju en annan femma att förkylningen och febern ännu inte har gett med sig, men det går åt rätt håll i allafall.

Nu har jag snart jobbat i en månad - gud så fort tiden går. Jag skall husera på sales fram tills dess att min mammaledighet no 2 kör i gång. Det är ju den av delarna i branschen som jag har minst erfarenhet av, så det skall bli kul att göra något nytt och samtidigt passa på att bredda sin kompetens ytterligare!

I morse när vi kom till kontoret möttes vi av beskedet att ett av våra kontor i Stockholm hade brunnit ned. Som tur var hade ingen av kollegorna kommit till skada, men det är otäckt iallafall. Det sägs ju att "En olycka kommer sällan ensam"... Vi hoppas att det snart skall vara slut på dystra besked på kontoret...

Har beställt en kjol från pappa som jag nu väntar på skall komma. Hittade ju ett par fräcka, randiga, leggings på vår senaste tripp till GeKås som jag var tvungen att hitta något att ha till...

Magnus och tjejerna i Göteborg hade seriepremiär i helgen. De besegrade Husqvarna med 10-0 (!), lovar gott för fortsättningen av serien. Husqvarna kommer förmodligen inte att tillhöra de starkaste lagen i år - men att göra tio mål framåt och att hålla nollan bakåt ger onekligen en påfyllning av självförtroendet! Att sedan Jenny Albin spelade matchen med bruten näsa och lyckades prestera en balja och tre assists får ses som ytterst imponerande! Får se om jag kan få till en träning med Göteborg även denna vecka, beror på om Leah blir bättre tills på torsdag.

Förövrigt blir det seriepremiär med Bergum på söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback