Händelserik helg!

Helgen har varit fullspäckad av roliga aktiviteter, kräftskiva, kräftcykling och innebandy!

På fredagen hade vi kräftskiva hemma hos Johanna & Tomas, en härligt mysig kväll med goa föräldrar och busiga barn. När barnen hade gått och lagt sig mumsade vi i oss en massa goda kräftor och räkor. Som sig bör fanns det även ett par goda pajer med Västerbottensost! Tyvärr saknade vi familjen Johansson då lilla T hade dragit på sig lunginflammation!

Lördagen började tidigt med samling kl 08:30 hemma hos lagkaptenen för Team Moulin Rouge. Redan då kunde man ana vart dagen skulle barka hän. Ett gäng laddade, färgsprakande, och ytterst trevliga människor som skulle kampera ihop under X-antal timmar, kan ju liksom inte bli annat än succé. Efter en trög start på tävlingen så lyckades vi avancera i startfältet och jag tror att vi tillslut hamnade på 4:e plats.

Syster, som var kapten för lag 1910 - tillika Chaplin's, vann priset för Best In Show och fick därmed "äran" att tillsammans med sina lagkamrater, arrangera nästa års Kräftcykling!

Kvällen avslutades med en kanonfest, där vi fick damma av en del gamla dängor tillsammans med trubadurerna. Jag hade turen att ha en lagkamrat som även han uppskattade att det spelades lite gamla punklåtar, vilket medförde att jag var hyfsat hes på söndag morgon.

Jag vaknade på söndagen och kände mig hyfsat pigg, och eftersom Leah hade sovit hos Moffa och Mita och inte skulle komma hem förräns framåt 1130 så följde jag med Magnus till Torpahallen där IBF Göteborg hade träningsläger. Jag var lite nyfiken på hur laget såg ut, det är ju så många nya spelare. Efter det så var det dags att åka hem och mysa med världens bästa Leah! Efter ett par timmar hemma så bar det av igen, den här gången till Svingeln där det vankades träningsmatch. Matchen vanns av IBF med 6-2, en helt ok första träningsmatch. Kan nog bli en kul säsong för laget!

Apropå kul säsong, Floda fick en friplats till div 2 eftersom Frölunda drog sig ur serien i sista sekunden. Efter ett spelarmöte beslutades det att vi skulle tacka ja till platsen. Det innebär alltså att det blir div 2 spel den här säsongen, inte något som ingick i mina planer, men kul! Extra kul att A-K bestämt sig för att damma av klubba och snöra på sig skorna igen, längesedan vi spelade i samma lag nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback