Högtflygande helg!

En helg med kalas, fika och flygplan, så kan sammanfatta helgen som varit.

Fredagen bjöd på tacos och tårta med min familj, kul att träffa dem samtidigt, inte alltid man kan få till det! En trevlig kväll med gott att äta och samkväm, och såklart lite friidrott på TV! Mysigt!

På lördagen kom Eva-Britt och Olle hem till oss för att fira min födelsedag de med. Man drar väl ut på det så länge man kan? Paket och tårta flera dagar i rad är ju inte fel! Eva-Britt hade bakat sin goa kaka och det var även lite hallontårta kvar från fredagen.

Tur att man hann med ett tufft MRL 75 pass på morgonen innan kalaset. Har blivit många extra kalorier att bränna bort de senaste dagarna! Lurade förresten med en kollega på passet också, enligt rapporter nu på morgonen kan hon varken gå i trappor eller sitta på toaletten...

Lördagskvällen avslutades med en cykeltur tillsammans med Magnus och Leah, såklart blev det stopp på ett par lekplatser längs vägen.

På söndagen begav vi oss till flygfältet i Säve för att kika på flyguppvisningar och Aeroseum. Leah som är otroligt fascinerad av flygplan och helikoptrar hade fullt upp, det var ju massor av roliga saker att titta på och flygplan att gå in i och titta. Vi tog en sväng in på Aeroseum också, där fanns det en helikopter som man fick lov att provsitta vilket Leah såklart älskade! Hon var inte jättepigg på att gå därifrån... Det var en mysig familjeutflykt som avslutades med en springmarsch i ösregn. Jösses så det regnade, såklart hade Magnus och jag glömt paraplyerna i bilen så vi vart ju dyngsura. Leah satt bra under regnskyddet vagnen och tyckte det var jätteroligt med regnet! Behöver jag säga att hon somnade som en stock i bilen!?

Här kommer två bilder från flyguppvisningen som jag tog med mobilen, flera bilder kommer när jag har laddat upp dem på datorn hemma.

 

En härlig helg helt enkelt!

Var lite orolig för lämningen på dagis i morse. Det gick ju så bra och tårfritt under senare delen av föregående vecka. Men oron gick fort över, inga tårar i morse heller! Skönt, känns som att man kan andas ut nu!

Kram på Er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback