Tuffa Tider

.. Ja det har det synnerligen varit. En period där sjukdomarna har avlöst varandra. Det har varit riktigt trist och tröttande, men nu verkar alla vara på bättringsvägen och Magnus och jag har kommit igång med träningen igen. Härligt med träningsvärk!

Leah fick en ny, riktig, säng i går. Härom kvällen när jag var inne och kikade på dockan när hon låg och sov, så konstaterade jag att hon hade ungefär 1 dm tillgodo på längden och att sängen helt klart började bli lite trång för henne. Därför drog Magnus och Leah till IKEA igår och köpte en säng till henne. Leah tyckte det var spännande och ville helst klättra upp i sängen och mysa innan den ens var monterad! Vi var lite fundersamma på hur det skulle gå att byta säng, om hon skulle protestera och klättra upp och ner och vägra att sova, men det gick lika bra som vanligt! En godnattsaga med pappa, uppkrupna tillsammans i sängen, sedan en puss och så sov gumman på 5 minuter. Hoppas att det håller i sig!

 


Såhär ser sängen ut, får återkomma med en "riktig" bild lite längre fram!

Inskolningen på dagis börjar som sagt på tisdag, spännande och lite skrämmande på samma gång. Vad hände med vår lilla tjej!? Hoppas att allt kommer att gå bra och att det inte kommer att bli allt för mycket sjukdomar för Leah.

Hösten ser ut att bjuda på flera trevliga tillställningar, kräftcykling, weekendresa till Helsingborg för att spela på Vasatorps TC bana och i går fick vi inbjudan till 30-års fest med Western-tema, SKOJ!Jag håller på för fullt och syr på mina maskeradkläder till kräftcyklingen, blir en riktigt "zazzy" outfit, med fjädrar, nätstrumpor och röda naglar... En del av dräkten kan jag dessutom använda till 30-års festen, smidigt!

Jobbar i dag och i morgon och sedan är det dags för lite ledighet igen, gott! Kanske att det blir en tripp till Båstad på lördag för att kika på innebandy, IBF Göteborg är ju med i Båstad Outdoor Open för första gången. Apropå innebandy, dags att damma av klubborna och bege sig till Alléhallen för säsongens första pass i hall i kväll. Jag är inte riktigt hundra på hur jag vill göra till hösten så jag får väl känna av läget lite innan jag tar ett beslut. Hur som helst så är det alltid kul att hänga plasten i kryllan så det tror jag bestämt att jag får göra i kväll, gärna ett par gånger!

Kram på Er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback