Sommarens soliga dagar!

Knappt hann våren komma till Floda innan sommaren bestämde sig för att den också hade väntat länge nog. Jag kan inte annat än att hålla med! Vilken fantastisk vädervecka det har varit. Ja, övriga delar av veckan har varit fantastisk också. Man gör så mycket härliga och roliga saker när det är så här fint väder som man vill dela med sig av. Det enda som är lite synd är att det liksom tar emot att sätta sig framför datorn och blogga om det. Man vill ju njuta av det underbara vädret varenda sekund!

I måndags promenerade jag och några av våra vänner från föräldragruppen (måste vara VÄRLDENS BÄSTA FÖRÄLDRAGRUPP) runt Sävelången. Det har blivit en klassiker för oss, men lika trevligt varje gång. Den här dagen hade Helena förbarmat sig över oss andra och åkt till Delikatessen för att köpa med varsin sallad. När vi sedan hade kommit fram till Nääs var det dags att inte filtläge för föräldrarna och lekläge för barnen. En jättehärlig dag!

Jag har också hunnit hämta ut båda mina nya par glasögon. Ett par som är mina ”riktiga” glasögon och ett par som jag har blivit ordinerad att ha som terminalglasögon. Ålderstecken eller? Hur som helst så är jag väldigt nöjd med båda paren – fast det var svårt att hitta bågar som jag gillade och det tog lång tid. Skall se om jag kan få till några bilder så småningom.

Idag har vi haft en härlig sommardag. En cykeltur och besök hos Thomas & Edvin, Helena & Tilde var också där. Efter det hämtade vi Magnus på jobbet och åkte in till Lerum för att köpa nya shorts till mig. Alla sommarkläder jag har är förstora så det behövdes införskaffa något nytt. På eftermiddagen har vi bara varit ute och njutit av det fina vädret, vår härliga familj och vår fina trädgård. Det var ett ruskigt slit att få bort den där stenmuren, men fint blev det! Vi passade på att plocka fram vattenspridaren så att Leah kunde få svalka av sig litegrann. Lika roligt som att springa genom vattnet var det att dricka av det. Underbara hjärtat!

   



I morgon tänkte vi ta en tur ner till badstranden på förmiddagen och sedan avrunda fredagen med en runda golf. Leah får mysa hos farmor!

Resterande dagar på helgen är härligt oplanerade, skönt att få ta dagarna lite som de kommer ibland också!

Kram på Er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt underbart!

2010-06-06 @ 07:40:13
Postat av: Julia

Hej,

Det var länge sen jag var inne - vilka härliga bilder! Vi ses snart juh, kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback