Ny cykel

I fredags var hela familjen i Alingsås och köpte en ny cykel till mig. Min gamla som är 15 år gammal har verkligen tjänat väl, men nu var det dags att låta den åka till cykelhimlen! Den nya cyklen var utrustad med det mesta, så det kändes som om man fick mycket för pengarna. Vi köpte också en hjälm och cykelsits till Leah så nu är det bara att ge sig ut på cykelbanorna. Tyvärr har ju vädret i helgen inte varit det bästa så premiärturen har blivit uppskjuten tills i morgon. Leah är väldigt intresserad av de andra barnen på gatans cyklar, så jag hoppas att hon skall tycka om att åka där i sitsen bakom mig.


Såhär ser mitt "raceråk" ut, fast färgen stämmer inte riktigt. Min är gråmetallic - lite coolare!

I fredagskväll var det dags för AW med gamla och nya kollegor, en mycket trevlig kväll som avslutades på Incontro. Jösses vad ung man kände sig där. Skulle säga att Incotro är som en mer "hipp" version av Palace, men trevligt hade vi i allafall!

Vi har också hunnit med att göra klart baksidan och så gräs på den yta där stenmuren tidigare fanns. Nu planeras det för en rabatt, modell större. Växter skall förhoppningsvis inhandlas på onsdag...

Onsdag ja, eftersom det är röd dag på torsdag så avslutas min arbetsdag (som i vanliga fall slutar 17 på onsdagar) redan kl 13, härligt! Sedan är det ledigt tillsammans med resten av familjen ända fram tills på söndag. Aldrig fel med lite extra familjetid.

Sitter annars och grunnar på vad man skall göra till hösten, tror att det beslutet får vänta en stund till!

Kram på Er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback