Hipp Hurra!

Helgen har varit fylld med kalas, tårta och feber...

I lördags fyllde Magnus år och det firade vi med bowling, tacos och lördagsmys. Vi åkte en sväng till Stures i Alingsås och körde lite discobowling, Magnus, Leah och jag. Leah tyckte, efter en viss vaksamhet i början, att det var fantastiskt roligt. Efter varje slag som Magnus och jag gjorde tyckte hon bestämt att det skulle vara "Leahs tur". Efter några omgångar lärde hon sig dock när det faktiskt var hennes tur  att spela och då sprang hon fram till ställningen och skulle dra fram den till banan. En av gångerna sprang hon lite för fort och fick ställningen rätt över munnen. Efter det så lärde hon sig att ta det lite lugnare.

Bowling får det bli flera gånger och Stures var ett väldigt bra ställe. 210:- / Timma och bana kostade det i "familjepris, det tyckte jag var bra!

På hemvägen ville Leah gärna ha pommesfrites så vi svänge in på McD och köpte en liten påse till henne. Hon gillar verkligen PF, fast jag tror mest att det är saltet hon vill åt. När vi kom hem igen var det dags att laga tacos, en av gummans favoriträtter! Så alla var glada och nöjda.

På söndagen var det så dags för Leahs 2-års dag. Oj som hon hade väntat på den. Hon sjöng "Ja må du leva" hela morgonen och gick runt och ropade "hurra hurra" för sig själv. Så klart fick hon paket och frukost på sängen, det var väldigt spännande! Leah fick bla en cd-spelare som hon kan ha på sitt rum. Väldigt lyckat! Det är det första hon säger nu på morgonen; -Sätta på Cd-Spelaren! Magnus och jag har liksom tröttnat på att lyssna på "Conny-låten" X-antal gånger per dag och nu kan hon köra sin musik på sitt rum, vilket vi såklart tycker är väldigt bra! :)

Tyvärr upptäckte jag efter ett litet tag att hon verkade lite hängig och var dessutom rosig på kinderna, det visade sig att hon hade feber - typiskt! Trots febern var hon ändå pigg så vi bestämde oss för att inte ställa in kalaset för familjen som skulle vara kl 15 på eftermiddagen. Hon hade ju sett framemot det så mycket!

Hon fortsatte att vara pigg ändra fram tills klockan var tjugo i tre, då däckade hon fullständigt i sin puff och orkade knappt svara på tilltal... Då tog jag febern på henne igen och den visade 40,3 grader... Tyvärr var det ju försent att ställa in kalaset eftersom alla redan var på väg, så det fick bli en lugn variant (gick ju bra eftersom det inte var några andra barn med utan endast vuxna)... Efter en timma och en Alvedon piggnade hjärtat ändå till så att hon kunde vara med och öppna paket och äta lite tårta. Hon fick en massa fina paket som hon älskade!

Trots feber blev det en väldigt lyckad födelsedag för hjärtat vilket var skönt! I dag är det dags att bli firad på dagis också, behöver jag säga att hon dansade in på gården när vi släppte av henne i morse?!

Återkommer med bilder från dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback