Lövhög!

Helgen har varit fantastiskt underbar. I princip inga "måsten" och bara massa tid att vara tillsammans med familjen och vänner. Me like!

I fredags drog Magnus och jag ner till Ge-Kås efter mitt jobb. Massa folk och massa fynd! Kul men trångt! Huvudsyftet med trippen var att hitta nya kläder till Leah och det lyckades vi med. Fantastiskt mycket fina kläder som man INTE skulle kunna gissa var från Ge-Kås. (och om man skulle gissa det så skulle det ju inte göra någonting) Vi har ofta hittat mycket fint till Leah när vi har varit där och handlat. Huvudsaken för oss är ju att Leah är välklädd och trivs i de kläder som hon har på sig, att sedan en del av kläderna kommer från Ge-Kås spelar oss inte alls någon roll! Billigt är väl alltid bra?! Nu slits ju kläderna ut ganska snabbt och då känns det inte jättelockande att klä henne i dyra märkeskläder. Jag har däremot svårt för regelrätta "dagiskläder". Dvs när man köper mindre fina kläder att ha på dagis, just för att de är billiga. Vill ju alltid att min gumma skall vara fin så det skulle jag INTE kunna tänka mig att göra!

På lördagen var det dags för ett efterlängtat besök hos Moffa och Mita. De bjöd på en vansinnigt god fisksoppa, och såklart, wienerkorv och potatismos! Efter en god middag så tog vi oss en promenad i det underbara höstvädret. Det blev en sväng till lekplatsen och en tur till båthamnen som ligger precis nedanför där de bor. Fick en massa vackra bilder! Går ju knappt att misslyckas med så fina motiv och vackert ljus!
 Stolt morfar kör Leahs vagn påvägen till lekplatsen.

 Vackert!

   

 Kul med massa löv!

 Myser i sin vagn med gosig filt och härlig fäll!

 Lycklig!

 Hur kan löv vara så vackra?!

På söndagen hade jag match med Floda. Tyvärr är jag ju fortfarande skadad så jag kunde inte vara med och spela. Ale var helt klart mycket bättre än oss men det blev kanske lite väl stora siffror. Första perioden spelade vi mycket bra men de två sista lägger vi bakom oss. Jag tror ändå, att med endel förändringar, så har vi ett lag för framtiden! Många av våra unga tjejer är riktigt duktiga och får de bara lite tid på sig att utvecklas och komma in i tempot så kan de bli väldigt bra!

På eftermiddagen tog vi en sväng till Alingsås för att kika på djuren, leka på lekplatsen och fika på Tallhyddan. Tyvärr så var Tallhyddan stängt, fast det stod att det skulle vara öppet på deras hemsida, så vi fick nöja oss med att köpa med oss thaimat hem i stället. Ingen av oss blev så ledsen för det!

Hoppas att Ni har haft en lika bra helg som jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback