Cuphelg!

Björnslaget gick av stapeln i helgen och det var en späckad, rolig helg!

Matchen mot Älvstranden (gamla goa PIB'are) förlorade vi med 3-1, hade inte räknat med seger, utan siktade in mig på att dela ut ett par goa proppar i stället. Tror att jag lyckades med det! ;)

På lördagen följde Leah och jag med till Magnus (IBF Göteborgs) tidiga match (09:40) och kikade. 6-0 tror jag att de vann med. Sedan åkte vi hem för att Leah skulle få sova och vi lämnade kvar Magnus i Lundbystrand eftersom de hade match redan kl 12:10 igen. När klockan var halv två kom Marita hem till mig och Leah och hjälpte mig att passa Leah så att jag kunde åka tillbaka till hallen igen för att kika på Magnus match och för att, lite senare, spela själv. Tanken var att Moffa, Mita och Leah skulle komma ut och kika på min match, men eftersom det var nästan en timmas förseningar så gick de stanna hemma och mysa i stället. De åkte istället för att hälsa på hos Moster Mia. Mia bjöd på blåbärsglass och enligt rapporterna så var det väldigt populärt hos lilla fröken Sundell! Som förövrigt just hade smällt i sig TRE stora wienerkorvar och en massa makaroner...

Får andra match för kvällen blev även den en 3-1 förlust, denna gång mot Guldheden. Jag började må dåligt i slutet av matchen och när jag kom hem så hade jag feber... Det innebar att jag fick lämna återbud till kvällsmatchen som vi hade kvar att spela - SURT! Dessutom började Magnus att känna sig dålig lite senare på kvällen och han fick också feber, närmre 40 grader. Ni som vet hur det är när karlar har drabbats av en lättare förkylning, kan tänka Er hur dålig han var... Att bli väckt 01:30 för att serva med värmekudde, termometer, dubbla täcken och Alvedon, när man själv inte mår riktigt bra - mindre roligt!

Själv mådde jag dock mycket bättre när jag vaknade på morgonen så jag och Leah bestämde oss för att följa med Moffa till Borås Djurpark. Pappa hade fått fribiljetter från jobbet, det var nämligen Elfsborgsdagen, och Ellos sponsrar ju Elfsborg. Mycket folk - men kul! Tyvärr hade Leah inte vaknat på sin bästa sida och var lite gnällig under dagen, men man kan ju inte vara på topp jämt!?

Ikväll hoppas jag att jag kan komma i väg till gymet, det beror väl på hur Magnus mår, om han orkar ta hand om gumman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback