Träning, Semester och nya utmaningar...

Ja det har varit en händelserik tid i familjen Sundells liv de senaste veckorna.

Vi fick tag på en resa till Teneriffa lite oförhappandes och drog i väg en vecka till värmen. Behöver jag säga att det var helt UNDERBART!? Knappt ett moln på hela veckan och riktigt varmt, till och med så att vi fick plocka fram parasollen i bland. Poolerna var härligt uppvärmda så det blev mycket bad. Leah fullkomligt bodde i vattnet så vi fick hämta upp henne med jämna mellanrum för att hon inte skulle bli alldeles för avkyld. Vi bodde på ett hotell strax utanför Los Christianos som hette Blue Star Oasis. Ett fantastiskt fint hotell med ett alldeles underbart poolområde. Det var två STORA "vuxen-pooler"och en fin, men dock lite liten barnpool. Vi valde att bo lite utanför "smeten" så det blev ett par fina promenader under veckan, men eftersom vi tycker om att röra på oss så passade det oss alldeles ypperligt. Speciellt bra kändes det när man ställde sig på vågen när man kom hem och upptäckte att det faktiskt hade gått åt rätt håll. När hände det under en semester senast?

Här kommer lite goa bilder från vår härliga semester;

    

Apropå vågen... Nu när knät blir bättre och bättre så känns det skönt att ha kommit i gång ordentligt med cardio-träningen igen. Nu har jag bestämt mig för att följa mina framsteg noga och dokumentera allt som sker i kroppen. Blir spännande att se, kan också hända att jag delar med mig av framstegen på bloggen... Men bara kanske... :)
Den senaste tiden har träningen sett ut som följer;

Torsdag 14/4   60 min Body Step

Lördag 16/4     75 min MRL

Måndag 18/4    30 min Indoor Walking + Styrka och Rehab på gymet

Tisdag 19/4      60 min Body Step + Cykling till gymet, ca 6 km
(med en extra vikt på cykelt i form av Leah i barnstolen)

Onsdag 20/4     Ikväll vankas det 60 min MRL


Resterande del av veckan jag jag lagt in lite andra pass, men det tar vi senare.


Det vankas också lite nya utmaningar på arbetsfronten from 16/6, spännande!

Nu ser jag dock fram emot lite påskledigt tillsammans med övriga famlijen som är hemma och firar påsklov. 5 härliga dagar tillsammans på raken, underbart. Nu hoppas vi bara att solen bestämmer sig för att komma tillbaka och stanna över helgerna!


Kommentarer
Postat av: Bludde

Good work!

2011-04-20 @ 22:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback