Höstnytt!

I går hade jag en "ensamkväll" hemma. Magnus var i väg på innebandy och Leah var jättetrött och somnade redan 19:15. Antar att det är nystarten på dagis som tar ut sin rätt. Fröknarna berättade också att Leah inte hade sovit något varken i måndags eller i går utan endast legat vaken, vilat och lyssnat på sagan. Klart att hon är trött vår lilla tjej! Inga blöjor och ingen middagsvila, hjärtat börjar bli stor på riktigt!

Det är rätt så mysigt att ha lite ”lugn och ro” kvällar ibland. När jag hade fixat i ordning i köket och beställt hem nya skor till herr Sundell slog jag mig ner i TV-soffan.

Passade på att njuta lite extra av våra nya fina tavlor och mina nya, SNYGGA, höststövlar. Det är nästan så att man önskar att hösten var här på riktigt så att man kunde få ut och spatsera i dessa skönheter. Men jag tror att de får stanna inomhus ett tag till, i alla fall augusti ut…


Nya tavlan uppe.

Nya tavlan på nedervången.



Innebandyn kör i gång igen och jag har bestämt mig för att göra ett försök till. Förra säsongen kantades ju av rätt allvarliga skador och det skulle kännas trist att avsluta på det viset. Därför har jag beslutat att testa om det opererade knät håller eller inte. Därefter får vi se hur det blir. Hittills känns det bra i alla fall. Ingen svullnad, ingen ömhet eller smärta, bara en trötthet. Ungefär som man känner sig i knäna efter att ha druckit bubbel. Kul är det hur som helst att vara tillbaka i Alléhallen, det är ju så svårt att sluta med något som är så roligt! Det skulle nog kännas väldigt tråkigt att sluta utan att ha försökt igen, speciellt när man fortfarande skulle kunna tillföra laget något. Vi får helt enkelt hålla tummarna och hoppas att det funkar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback