Thank God It's Friday!

Den här fredagen är efterlängtad!

Eftersom det är studiedag på dagis i dag så låg både Leah och Magnus snusade gott när jag drog på mig gummistövlarna och promenerade ner till stationen. Det var tungt! Jag var trött när jag vaknade och inte blir man mindre trött av det här gråa och regniga vädret direkt...

I går kväll fick jag ett ryck och bestämde att jag och Leah skulle baka Cocosbollar (jag föredrar förresten mina med pärlsocker på). Leah var inte svårövertalad så det var bara att kladda i gång. Gott blev det och kladdigt! Men Leah var glad och nöjd, även om hennes bollar kanske inte direkt liknade just bollar utan snarare korvar… Goda var de i alla fall, oavsett form.

Till helgen vankas det träningsläger och träningsmatcher för både Magnus och mig. Det innebär lite pysslande med tider, hallar och bilresor. Kul men man vet ju hur trött man blir både i knopp och kropp efter en sådan helg.

Har inventerat Leahs garderob och konstaterat att hon växer, alldeles för mycket och för fort! Nya overaller och övriga vinterkläder förutom skor, är inhandlat. Så nu blir det sko-jakt. Behövs både höst och vinterkängor till lillfian. Det lutar åt ett par snyggare höststövlar och ett par ”riktiga” vinterkängor. Behövs kanske tom dubbla vinterkängor, får väl se vad vi hittar. Skall kolla med pappa om de har några bra i katalogen. Vi har ju en bra rabatt via pappa och dessutom är det just nu 50% på ett valfritt plagg/ett par skor och det är ju inte billigt med bra barnskor direkt… Får sätta mig ner och kika ikväll.

Fredagsmys ikväll med Moffa och Mita, vi får bjuda på middag hemma hos oss för en gångs skull. Sedan blir det säkerligen lite popcorn och någon bra film eller lite golf på tv.

 Njut av helgen!

 Såhär glad blir man när man får åka karusell med pappa.

 Vacker regnbåge över vår baksida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback