Ett derby är alltid ett derby...

I fredags var det så dags för säsongens första derby mellan Floda IBK och FBC Lerum. Det var vi som hade hemmaplan. EftersomAlléhallen knappast lämpar sig för den här typen av matcher (eller egentligen inte för några som helst matcher, om man ser till möjligheten att göra ett lite mer seriöst evenemang av det hela), så hade det tagits ett beslut att flytta matchen till Rydsbergshallen istället.

Ett bra beslut tycker jag. Det blir mycket roligare för oss spelare att spela matcher och för publiken att titta på matcherna också för den delen. För min del hade vi gärna fått spela alla våra matcher i Rydsberghallen, trots att den ”lokala” förankringen kanske skulle försvinna lite grann.

Matchen då? Jo vi gjorde en riktigt bra match och motståndet var (i alla fall med Floda-ögon sett) skärrat periodvis och verkade lättade när de tillslut gick segrande ur striden med 4-3, men det satt hårt åt! Sen kan man ju naturligtvis se på den saken olika…

Vår målvakt för dagen, Sara, fick mycket beröm (och skulle så ha) det var dock MÅNGA andra som också var riktigt bra under matchen. Jasse gjorde, i mitt tycke, sin bästa match i Floda tröjan, trots hård och ibland ojuste uppvaktning. Amanda är alltid stabil och gör aldrig en dålig match, men i dag var hon fenomenal! Birks och övriga backar spelade disciplinerat och fysiskt och gjorde alla en kanonmatch. Lina går tex in och spelar fullkomligt respektlöst och utan nerver, tänk om man kunde låta bli att ”tänka” som hon gör och bara ”köra på”, imponerande!

Trots lite hattande fram och tillbaka pga skador under matchen så fortsatte alla (backar som forwards) att köra på och gjorde riktigt bra ifrån sig! Imponerande är också att se de tjejer som sitter vid sidan av under en sådan här match (som såklart alla vill spela). De peppar hela tiden och ger laget en massa energi från bänken, guld värt!

Dessutom får man väl inte glömma våra tränare som under denna match (tycker jag) gjorde sin bästa coach-insats under säsongen, kul att se, mera sånt!

Nu väntar träning i kväll och på söndag är det ny match igen mot Guldheden. En match som kan komma att bli riktigt tuff, då laget har flera spelare med div 1 erfarenhet i truppen. Det kommer att krävas samma inställning och energi i laget för att kunna störa motståndarna och utöka poängskörden!

Själv hoppas jag att jag kan köra ordentligt på träningen i kväll och vara med som spelare, i stället för ledare, till denna match. Revbenen känns bättre så det är min förhoppning helt klart!

Ha en go dag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback