4 kilo muskler

Kanske känns konstigt för "allmänheten" men jag blev så glad i dag när jag insåg att vågen visade på samma siffror som när jag senast gjorde en mätning. Den STORA skillnaden (som också var den som gjorde mig så underbart glad) var att fettprocenten hade gått ner med 6,3% men muskelmassan hade ökat med drygt 3 kilo!
 
Störst var skillnaden på överkroppen, Tidigare var förhållandet enligt följande;
Höger arm - 24,8%
Vänster arm - 25,1%
Trunk - 20,2%
 
Nu visade mätningen i stället;
Höger arm - 16,9%
Vänster arm - 18,4%
Trunk - 14,2%  
 
En sådan här mätning är ju inte på något vis en exakt vetenskap men det ger mig ett kvitto på att min träning funkar och att jag gör framsteg! Nu blir jag bara än mer peppad på att lägga i ännu en växel för att förbättra mina värden ytterligare!
 
Träning kan just nu vara bland det roligaste jag vet! I morgon ringer klockan 05:30 för en löprunda på 4,5 km. Längre än så fixar jag inte på en energitom morgonkropp. (i alla fall inte ännu)
 
Keep om going!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback