Fredag 19/1

Äntligen fredag och dags för filmkväll!
Linda, Olle och Nisse kommer hem till mig ikväll för att glutta på film och umgås. Följande filmer står på programmet; The Departed och The Guardian. The Departed är jag väldigt nyfiken på, har hört så mycket bra om den från folk som har sett den på bio!

Läste i Aftonbladet att det skulle snöa i morgon, ca 2 dm. Först tänkte jag JIPPIE, då kan jag kanske få åka lite längdskidor... Fast sedan började jag tänka efter och känna om jag verkligen ville ha vinter nu! Känner att det liksom börjar vara dags för våren att göra entré så att man kan få ge sig ut på golfbanorna ”på riktigt” igen. Så fort man kommer förbi nyårsafton börjar det rycka i golftarmen extra mycket. Skall bli spännande att få köra igång en ny golfsäsong!

Golf
Målen för årets golfsäsong är uppdelade i två kategorier; träning och handicap!

När det gäller träning tänkte jag verkligen se till att det blir TRÄNING och inte bara spel på banan. Att försöka utveckla sitt golfspel ännu mer och att helt enkelt bli bättre! När det gäller handicap målet är det helt klart att sluta säsongen som singel-handicappare... Vilket jag absolut hoppas att klara av, och skulle jag inte göra det så lägger jag nog av med golfen! Jag menar, har man 10.3 i handicap behöver man ju faktiskt bara en runda på 38 pts för att komma ned till 9.9! Klarar man inte en enda sänkning på en hel säsong kan man nog lika gärna lägga ner! Skämt åsido, jag hoppas komma ner och spela stabilt på höga 70 och låga 80.. Låga 80 är jag iofs redan stabil på, men det skulle kännas skönt att spela ett par (läs många) rundor under 80! Då kanske till och med coachen på klubben skulle tycka att det var ok att jag var med i laget, trots att jag faktiskt är 28 år... Det har ju varit hans argument tidigare, att han hellre satsat på yngre spelare... Kan jag kanske iofs förstå om det inte hade varit för att flertalet av spelarna som är yngre än mig har betydligt sämre handicap, och det faktum att de ofta har ont om folk, gör att jag har väldigt svårt att köpa det där åldersargumentet... Dessutom är väl golf en sport som man kan hålla på med och vara riktigt bra i långt upp i åldrarna, se bara på Julie Inkster tex! Hon är född 1960 och tillhör fortfarande den yppersta världseliten.. Nu kanske detta är en lite överdriven liknelse för lilla mig, men Ni kanske förstår vad jag menar iallafall

0302 LoggaV.SGrundsund Logga

På Söndag är det dags för match mot Grundsund. Efter som Malin tyvärr är sjuk så blir det lite ommöbleringar i backparen och jag skall nu kampera ihop med storasyster VG för första gången på säsongen! Lite annorlunda spela kommer det säkerligen att bli, men jag är övertygad om att det kommer att gå jättebra! Jag är också övertygad om att vi har stora chanser att gå segrande ur matchen och lyckas plocka hem en tre-poängare till! Sara visade kanonform i målet och den ”blåa” femmans spel var betydligt bättre än i Tisdags. Skall bli spännande att se vad vi kan prestera på Söndag!


Tills dess skall det bli skönt att få njuta av sovmorgnar både i morgon och på Söndag, och tro mig, dessa kommer verkligen att utnyttjas!

Ha en fin helg allihop!
Kram K

Kakan


Kommentarer
Postat av: Bludde

Du kommer att nå ditt mål!!

2007-01-21 @ 16:07:38
Postat av: Golf och innebandyidiot :-)

Coachen i Öijared är det det den korta blonda lilla damen som springer omkring på banan? Om så så tror jag inte att hon vet vad idrottstänk är.
Lycka till med träningen, inget ovanligt att man fastnar precis runt tiostrecket, brukar bli ett hyfstat ras när man går förbi den spärren har jag dels själv upplevt men även i bekantskapskretsen.

2007-02-04 @ 09:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback