En säsong tar slut - en annan tar vid!

En säsong som har varit mer än lyckad tog slut igår, facit på säsongen blev 18 vinster, 1 oavgjord och 2 förluster, och som "lök på laxen" en div 1 plats till nästa säsong! Fast det inte var riktigt vad jag hade tänkt mig när jag lämnade PIB för 0302 så känns det riktigt lockande att få ytterligare minst en säsong i div 1 innan man pensionerar innebandyklubban till förmån för golfklubborna!

En annan säsong (som jag hoppas skall bli MINST lika lyckad) tar nu vid med full kraft, nämligen golfsäsongen! I Lördags åkte vi direkt till golfbanan efter innebandymatchen. Det blev ett par hinkar på rangen och sedan en runda på järnbanan tillsammans med ett par kompisar. Eftersom Öijared har slagit sina påsar ihop är vi numera bara en enda klubb som när Gamla Banan är klar, kommer att bestå av 3st 18-håls banor samt en 9-håls järnbana, inte illa! När man helt plötsligt inte behöver betala för att gå på järnbanan känns det betydligt mer lockande att träna sitt närspel så det kommer säkerligen att bli fler rundor på korthålsbanan under säsongen.

image45


Den nya svingen börjar sätta sig hyfsat även om man lätt kan få ett par "återfall" emellanåt. Men jag är övertygad om att träningen kommer att ge resultat på bästa sätt. Som Magnus säger till mig när klubborna far i backen
- TÅLAMOD! I de lägena är det närmare till en bruten klubba än till den perfekta svingen, det kan jag lova!

Ett par banor runt om i Göteborg har redan börjat öppna för spel på sommargreener, måste vara rekordtidigt, fast inte mig emot! Om väderprognosen håller vad den lovat till helgen (sol och 10-15 grader varmt) så kan det mycket väl bli en runda på Lysegården, det var längesedan jag spelade den banan dessutom.

Det är också bara lite drygt en månad kvar tills vi åker till Himmerland på "träningsläger", det ser vi framemot! Golf, trevligt sällskap, och kanske en och annan Classic öl, nä det låter ju inte så illa!

Kanske kan Magnus och jag få till en runda under veckan på Gran Canaria? Förresten är det nu mindre än två veckor kvar tills vi skall sätta oss på flyget! Idag längtar man extra mycket till sol och värme när man tittar ut genom fönstret. Kan inte säga att jag uppskattar hagel och snöstormar speciellt mycket!

På Lördag blir det "favorit i repris", poker och middag med Julia & Tissen. Räknar med storslam även denna gång, då kan jag ju se till att dryga ut vår reskassa ytterligare! Blir det sol och värme kanske det tom kan vara dags för premiärgrillningen då!

Annars känns det som om vi har prickat in perfekt väder för vår städkväll idag!


Lev Väl! // K

Kommentarer
Postat av: Jex

Om det blir Lysegården på söndag så kan du få fika efteråt! :)!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback