Morgonmys

Sitter med fötterna i ett varmt och härligt fotbad medans Magnus och Leah tar en liten tupplur. Gumman har sovit oroligt inatt, vaknade vid två och kunde inte somna om utan hon fick följa med in till vår säng för att det skulle bli någon mer sömn. Att ha fyra tänder på G samtidigt kan inte vara så roligt. Leah brukar aldrig vakna på natten annars utan sover snällt i ett sträck från 1930 till 0600. Hon är morgonpigg vår lilla tjej, något som man inte kan beskylla hennes mamma och pappa för att vara...

Idag skall jag till frisören. Antar att jag såg ut som en risbuske i huvudet eftersom Magnus kom hem häromdagen och talade om att han hade bokat en klipptid till mig. Eller så kanske han bara ville slippa mitt tjat om att jag skulle behöva gå till frissan, ett annat alternativ kan ju vara att han faktiskt bara ville vara snäll. Är lite sugen på att skaffa mig en ny frisyr så nu skall jag surfa runt och se om jag hittar något spännande.

 Farfar begravdes som tidigare nämnts i fredags. Usch, det var tungt! Jag är glad att jag orkade hålla talet som jag hade skrivit annars hade jag ångrat mig så efteråt. Det är ju aldrig roligt att stå framför en massa människor och gråta, men jag tror att farfar hade blivit glad så det var en stark drivkraft!


I eftermiddag är det dags för föräldragruppsträff. Skall bli så hemskt kul att träffa alla tjejer och söta barn igen. Nu under sommaren har det inte blivit så mycket träffar som det brukade vara. Alla har ju varit i väg på sina håll. Blir spännande att se vad som har hänt med småttingarna under sommaren och hur mycket de har växt! Vi var på BVC häromdagen och Leah mäter nu 73 cm och väger 9310 g. Nu är hon snart på normalkurvan för vikten dock ligger längden fortfarande lite över. Kanske de andra bebisarna har växt i kapp henne nu?

I lördags hade Magnus en heldag med tjejerna i IBF så Leah och jag passade på att åka till Björboholm och spenderade dagen tillsammans med morfar och Marita. Det var så varmt och härligt så vi gick ned till Nabben för att bada och plockade med oss fika. Efter doppet blev gumman duktigt trött och somnade i vagnen. Medans hon låg och sussade fikade vi andra och njöt av vädret, värmen  och utsikten.



Nu kan jag stå själv!

Jag älskar att bada och när det skvätter vatten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback