Måndag 19/2

Måndag igen! Efter en helg där man har fått nöja sig med att titta på en massa idrott kan man konstatera följande;

* Anja är grym, 5 VM medaljer i samma mästerskap, det har ingen tjej lyckats med tidigare.

* Slalomkillarna körde alla bort sig i vad som måste har varit en av de svåraste slalombanorna på länge!   Till på köpet stakad av en svensk!

* Snart börjar nästa VM, nämligen det för längskidåkning och backhoppning. Tyvärr såg jag på Sportspegeln igår att den svenska byråkratin har satt käppar i hjulet för en tysk backhopparstjärna som velat bli svensk. Innebär att vi fortfarande står utan riktigt bra backhoppare i landet. (Kristoffer Jåfs får ursäkta) Kommer vi att ta någon medalj i längdskidåkningen? Det har ju iallafall inte sett speciellt lovande ut hittils på säsongen. Men vi får väl hoppas att de är som Anja, bäst när det gäller!

Två innebandymatcher har det varit i familjen i helgen;

På Lördagen åkte Magnus ner till Kungsbacka för att spela match mot Bräckan. Ett Bräckan som väl överraskat många under säsongen genom att ligga så högt i serien som man gör. Laget gjorde en riktigt usel match enligt Magnus som inte alls var nöjd med hur matchen hade sett ut.  Man låg under med 5-2 när tredje perioden började och lyckades kvittera till 6-6 när klockan stod på 19:59! Tyvärr förlorade man dock i Sudden Death då Bräckan satte en straff som de tilldelats. Men man fick trots allt med sig 1 pts, vilket säkert inte många hade räknat med i pausen inför 3:e perioden. Det hade säkert inte heller den Bräckan funktionär gjort som rapporterade in resultatet. Man undrar om han stannade tills detta att slutsignalen gick, eftersom de la in 6-5 som slutresultat!?

En annan stilla undran, hur svårt kan det vara att rapportera in korrekta resultat i IDA? OK att programvaran kan vara lite seg och konstig i bland, men ändå! Det är ju trist när det blir felaktiga resultat och en galen tabell som följd, även om detta rättas till iefterhand! Dessutom märkte jag vilka ytterligare konsekvenser denna felaktiga inrapportering kan få; När jag i Lördags kväll gick in för att kika på
Lerums Tidning hade de lagt upp helt galen information på webutgåvan där det stod att 0302 hade förlorat med 5-6 och att Pantern därmed gick förbi dem i tabellen på bättre målskillnad. Eftersom rätt skall vara rätt, mailade jag snabbt in till tidningens redaktion och meddelade felet! Idag när jag kom till jobbet såg jag att de har rättat till båda artiklarna och dessutom hade lagt till min "lilla extra information" om det avgörande straffslaget i artikeln. Kan man begära ersättning för sådant?

"Min"  egen match som spelades i går kväll mot Lindome slutade med vinst 7-2. Jag var dock nervös ända fram tills dess att vi gjorde 5-2, innan det målet kändes det lite darrigt. Inte bra med speluppehåll! Nu återstår det 5 matcher att spela på årets säsong och vi leder serien med 7 pts. Ser onekligen bra ut, men betänk att vi har kvar att möta både lagen på plats 2 och 3! Själv hoppas jag att det var sista matchen för säsongen jag behövde genomlida från läktaren, det är INTE roligt!

Hoppas att bli av med kryckorna idag, det enda bra med att hoppa på kryckor är att folk är vänliga och lämnar sittplatser på tåget samt håller upp dörrar. Men nu får det vara NOG!

Ang melodifestivalen i helgen så var det solklart att Sebastian hade den bästa låten! Måns gjorde bra i från sig, men jag kanske hade velat se Sonja gå direkt till final istället. Att Nanne fick en "andra chans" var för mig obegripligt, vilken urusel låt! Nä, då hade det tom varit bättre om Magnus hade fått en plats i andra chansen, med eller utan ridstövlar!

Kram på Er Alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback