Onsdag 7/2

Onsdag och snart har halva denna veckan också passerat!

Tyvärr har jag kännt mig lite krasslig denna veckan och kunde därför inte medverka på träningen igår. Hoppas att mina lagkamrater gjorde en bra träning igår och att jag är tillräckligt bra för att kunna medverka på morgondagens träning och helgens svåra bortamatch mot Lindome!
Lindome verkar vara i bra form, de har slagit tillbaka både Björkekärr och Marstrand de senaste matcherna. Naturligtvis är det väldigt bra för oss eftersom just de två lagen, tillsammans med Frölunda, är de som jagar närmast bakom oss och hoppas kunna stoppa oss från att ta hem seriesegern! När vi möttes i höstas vann vi med klara 9-3. Det är bara att hoppas att vi kan upprepa bedriften och fortsätta att tugga på mot div 1!

I ett svagt ögonblick i höstas lovade jag att vara med och hjälpa till med årets arrangemang av Kungshus Cup. Jag har huxflux blivit ansvarig för att se till att fylla upp damklassen med 8 lag så idag har jag skickat ut inbjudan till diverse klubbar och hoppas att detta skall ge resultat. 1 lag är redan anmält så det återstår 7 lag innan damklassen är komplett. I år spelas cupen 13-15 April och det är till på köpet 20 Års Jubileum. Jag vet inte hur många silver medaljer från cupen jag har genom åren, men det är MINST 6 stycken. I år är jag INTE sugen på ytterligare en silvermedalj, det får helt enkelt bli GULD eller inget alls! :-)

Är det förresten någon som läser detta som är intresserad av att anmäla ett lag till dam eller herrklassen, skicka ett mail på [email protected] eller till [email protected]. Mer info om cupen finns att läsa på www.0302ib.com!

Innan Kungshus Cup har dock Magnus och jag bestämt oss för att åka utomlands och vi har därför bokat en resa under v 14 (påsklovet) till pensionärernas förlovade "land", nämligen Kanarieöarna. Vi har valt ett ställe som heter Gran Amadores, någon som har varit där? Skall bli otroligt skönt att få komma i väg och sola och bada och bara koppla av efter en lång innebandy säsong!

Vi har dessutom bestämt oss för att tillsammans med några vänner och min pappa åka till Himmerland i Danmark och spela golf över Valborgs helgen!  Vi hyr en stuga tillsammans och så blir det dubbla rundor  varje dag, totalt 6 rundor! Längar tills dess att golfsäsongen kör i gång nu!

I måndags tog jag ut min komplediga dag som jag fick för att jag stannade på kontoret och jobbade när mina kollegor drog till Trysil för att åka skidor och festa loss... Den utnyttjade jag till att vila, laga god mat och så åkte Magnus och jag upp till Öijared en kort sväng för att se hur banbygget fortskrider. Ser ut att kunna bli en riktigt trevlig bana! Det enda som jag är lite fundersam kring på Öijared nu är hur det skall bli med den nya restaurangen? Både Magnus och jag, och alla våra vänner ,tyckte att det var väldigt bra som det var, men eftersom golfklubben inte kunde komma överens (nästan så att man funderar om klubben villa ha bort dem?) med Heini & Co valde Heini att inte fortsätta att bedriva sin verksamhet på Öijared längre. Otroligt tråkigt! De har nästan blivit som ens vänner under alla dessa år! Vi kommer att sakna Er!

Förövrigt visade Anja klassen igår, snacka om att vara bäst när det gäller! Otroligt bra gjort! I dag kl 14:00 kommer jag att hålla tummarna för Anna-Carin Olofsson som skall ge sig ut i VM's distanslopp! Kan hon ta hem ytterligare medaljer?

Hoppas att Ni alla har det bra där ute!

Kram Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback