Spruta!


Idag har vi varit på BVC och tagit vikt och längd och allt annat som hör till ett besök hos den snälla tanten. Idag skulle Leah vaccineras också eftersom hon nu har uppnått den aktningsvärda åldern av 3 månader. Tant M ställde fram en rolig karusell som Leah blev fascinerad av så hon märkte knappt av den första sprutan alls. Den andra sprutan var dock lite värre men eftersom jag hade förväntat mig ett äkta gallskrik så blev jag glatt förvånad när Leah slutade att gråta efter bara någon sekund!

Nu ligger både man och dotter och sover i soffan och ser väldigt förnöjda ut!




Ikväll skall jag iväg på innebandyträning och så får vi se hur landet ligger efter denna träning...


Jag har blivit ombedd att författa ett E-mail, ett E-mail som jag egentligen redan formulerat i mitt huvud under en sömnlös period för några dagar sedan. Tyvärr gjorde jag inte slag i saken och skrev ned mina tankar när jag hade allt klart för mig, så nu måste jag börja om och tänka igenom allt så att det blir rätt och riktigt. Sådana här saker är mindre roliga att skriva om, men det måste göras i alla fall...


På fredag är det förhoppningsvis galej med några av tjejerna i gänget. Jag skriver förhoppningsvis eftersom Leah fortfarande vägrar att ta nappflaska. Mindre roligt att behöva åka framochtillbaka en hel kväll för att amma när man befinner sig på "lokal" - även om lokalen i sig finns belägen inte så långt ifrån Floda. Efter lite tips om nappflaskor från BVC och diverse forum på nätet, har vi idag inhandlat en "superflaska" som visst de allra flesta bebisar skall tycka om. Nu håller både jag och Magnus tummarna för att lillskrottan skall tycka bättre om denna sort. Magnus vill ju också kunna vara ensam hemma med Leah och känna att han kan tillgodose hennes behov. Det var ju det där med behovstrappan som den där Maslow hittade på. Nu hoppas vi därför på att övning ger färdighet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback